OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos det globala martech-bolaget IDG får du släppa loss din kreativitet och skapa inspirerande och aktuella it-event! Som Event Content Lead kommer du att ansvara för att skapa högkvalitativt innehåll till de event som IDG arrangerar. Ditt mål är att presentera agendor som lockar besökare till eventen och som ger dem inspiration, ny kunskap, oväntade insikter och praktiska tips och råd inom it!
OM IDG
IDG är världens ledande företag inom techmedia, event, data och marknadsföringstjänster och verkar i skärningspunkten mellan media och marknadsföringsteknik (martech). De påverkar de mest kraftfulla IT-köparna i världen - från ledande it-beslutsfattare till techentusiaster och alla däremellan.
IDG har verksamhet i 97 länder, med huvudkontor i Boston. I Stockholm arbetar 60 medarbetare på kontoret vid Medborgarplatsen.
DU ERBJUDS
- En internationell miljö i ett spännande företag med stor tillväxt
- En inkluderande företagskultur där alla är välkomna och ställer upp i vått och torrt
- Ett omväxlande arbete, där en dag sällan är den andra lik
- Flexibla arbetstider där du har möjlighet att arbeta både på kontoret och hemifrån
OM ROLLEN
Du kommer att bli en del av eventteamet på IDG Sverige, som arrangerar event och kurser av alla slag, från kortare seminarier till stora event över flera dagar. Eventen kan vara fysiska i en lokal, såväl som digitala med livesändning från studio och deltagarna på plats via en digital plattform. Eventen berör allt från it-säkerhet, digitalisering, data och AI, innovation, stora it-trender till marknadsföring och kommunikation, it inom sjukvården och mycket mer.
Som Event Content Lead kommer du att ansvara för innehållet på de it-event som IDG arrangerar. Du ansvarar för att genomföra research, hitta intressanta ämnen och vinklar för föreläsningar, paneler och diskussioner, följa trender samt att ha kontakt med personer och experter inom branschen. Du kommer även att skriva texter på svenska och engelska om eventen och de ämnen som tas upp, till exempel till webbsidor, agendor, sociala medier med mera. I rollen ingår också att stötta och coacha talare kring innehållet i deras föreläsningar och ge dem råd om vad målgruppen är intresserad av just nu.
VI TROR ATT DU HAR
- En eftergymnasial utbildning inom journalistik, kommunikation eller liknande
- 3+ års arbetslivserfarenhet av redaktionellt skrivande, så väl på svenska som på engelska
- Ett stort intresse för it och teknik
- Skrivit texter eller copy inom it
- Flytande svenska- och engelskakunskaper
DET ÄR ETT PLUS OM DU HAR
- Arbetat inom it-branschen
- Erfarenhet av att skapa innehåll och moderera event
SOM PERSON ÄR DU
En vass skribent som är trygg med att arbeta självständigt och i nära samarbete med andra. Du är initiativtagande och öppen för nya idéer. Du är en riktig problemlösare som trivs att göra research, följa trender och att vara uppdaterad på många olika ämnen och områden!
ÖVRIGT
- Start: Omgående
- Placering: Magnus Ladulåsgatan 65, Stockholm
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Hemsida: idg.se (https://www.idg.se/)