OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Capital söker en Event Coordinator som vill arbeta i en spännande och professionell miljö med både interna och externa event!
Om Nordic Capital
Nordic Capital is a leading private equity investor with a resolute commitment to creating stronger, sustainable businesses through operational improvement and transformative growth. Nordic Capital focuses on selected regions and sectors where it has deep experience and a long history. Focus sectors are Healthcare, Technology Payments, Financial Services, and selectively, Industrial Business Services. Key regions are Europe and globally for Healthcare and Technology Payments investments.
Since inception in 1989, Nordic Capital has invested more than EUR 19 billion in over 120 investments. The most recent entities are Nordic Capital X with EUR 6.1 billion in committed capital and Nordic Capital Evolution with EUR 1.2 billion in committed capital, principally provided by international institutional investors such as pension funds. Nordic Capital Advisors have local offices in Sweden, the UK, the US, Germany, Denmark, Finland, Norway and South Korea. For further information about Nordic Capital, please visit www.nordiccapital.com
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Event Coordinator kommer du arbeta och planera externa event till samtliga av Nordic Capitals sektorer samt anordna interna event som gruppresor, konferenser, jul- och sommarfester. Du kommer arbeta mot hela organisationen och ha ett tätt samarbeta med Nordic Capitals assistenter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter: Tillsammans med Nordic Capitals eventbyrå sätta känslan och upplägget för resor och konferenser
Ha huvudansvar för kontakt med eventbyråer som är involverade vid större event
Regelbundet scanna av marknaden och personligen besöka locations för att kvalitetssäkra dessa
Supportera assistenterna vid mindre event
Planera årsbudget samt koordinera separata budgetförfrågningar
Skriva och skicka ut eventinbjudningar från systemet Trippus, även vara systemansvarig för Trippus
Nära samarbete med assistenterna för att tillsammans planera event
Koordinera resor med assistenterna inför event och ta fram förslag på boende
Det kan även förekomma resor för planering av event i andra länder där Nordic Capital har kontor samt planering av studentevent vilket innebär att hitta lokaler, sätta upplägg och ansvara för eventet i sin helhet för deltagarna.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är administrativt lagd, professionell och flexibel i ditt arbetssätt. Kanske har du en bakgrund som assistent där du tidigare arbetat med både större och mindre event där höga krav på kvalitet varit en självklarhet. Du kan även ha tidigare erfarenhet från en eventbyrå men är nu intresserad av att arbeta inhouse. Vi tror att du har ett nätverk/kontaktnät från eventbyråer samt ett intresse för och bra koll på marknaden.
Du är ansvarstagande och har en vilja att ta kontroll över de olika delarna av processen. Vi tror att du är bra på att förhandla och ställa krav på leverantörer för att säkerställa att den höga nivån av kvalitet och professionalism uppnås. Vidare har du erfarenhet av Trippus eller annat liknande system, goda kunskaper i Excel och är flytande i både svenska och engelska.
Du erbjuds
Du erbjuds en professionell och trevlig miljö där det är högt tempo men samtidigt en stark känsla av samarbete. Nordic Capital har ett generöst utbud av bekvämligheter, sociala aktiviteter och ett kontor centralt i innerstan. Du erbjuds en ambitiös miljö där du kommer lära dig mycket och utvecklas i din roll.
Nyfiken på att veta mer
I den här rekryteringen samarbetar Nordic Capital med OnePartnerGroup. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!