OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med vår kund inom finansbranschen söker vi en Marketing Specialist inom event. Vi letar efter dig som har erfarenhet inom området och som är redo att ta nästa steg i din karriär. Är du duktig på att driva och projektleda arbete, är kommunikativ och kreativ - är det dig vi letar efter!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Event Marketing Specialist kommer du att ha ett brett och roligt ansvar inom marknadsföring och evenemang.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 1 Nov 2024 och förväntas pågå 1 år framåt. Tjänsten är på heltid och har placering på kontoret i centrala Stockholm.
Ansvarsområden:
- Planering, koordinering och genomförande av olika evenemang såsom webbinarier, seminarier, konferenser, mässor och kundevent.
- Utveckla och implementera marknadsföringskampanjer för evenemang via e-post, sociala medier, webbplats och digital annonsering.
- Skapa och hantera budgetar, tidsplaner och leveranser för evenemang, och säkerställa att alla projekt slutförs i tid och inom budget.
- Följa upp, mäta och rapportera prestation och ROI för varje evenemang, med hjälp av analysverktyg och CRM-system.
- Samarbeta med interna team, såsom försäljning, produktutveckling, innehållsskapande och kommunikation, för att säkerställa att evenemangsbudskap och innehåll är relevanta och engagerande för målgrupper.
- Hantera och underhålla relationer med externa partners, såsom eventarrangörer, sponsorer, talare och media.
- Säkerställa efterlevnad av varumärkesriktlinjer, policyer och procedurer för alla evenemangsrelaterade aktiviteter.
Du erbjuds
- En bred roll med möjlighet att utveckla din kompetens inom event
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som följer upp din trivsel under uppdraget
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 3 års erfarenhet av marknadsföring inom evenemang
- Har utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller projektledning - eller utbildning vi bedömer likvärdig
- Har goda kunskaper i Microsoft Office, CRM-system och system för eventhantering
- Har flytande kunskaper i både svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du
- Har erfarenhet av arbete i en stor organisation inom finans eller tech branschen
- Har erfarenhet av Salesforce och/eller Marketo
- Har förståelse för finansiellt språk
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Som person ser vi att du är kommunikativ och duktig på att samarbeta med interna som externa parter. Vidare är du mycket duktig på projektledning, organisering och att hantera flera uppgifter och evenemang samtidigt. Utöver det är du kreativ, innovativ och har god förmåga att genera nya idéer och lösningar.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231