Event- och mötesplatskoordinator (två heltidstjänster)

Arbetsbeskrivning

Stockholms Handelskammares Community & Growth-avdelning ansvarar för attraktionskraften i medlemserbjudandet och aktiveringen av våra medlemmar. Som en av Sveriges ledande mötesplatser för beslutsfattare inom näringsliv och politik är mötet en central del av avdelningens huvudsakliga ansvarsområden.

Vi arrangerar årligen närmare 200 event och seminarier med syftet att skapa värde för existerande medlemmar och i förlängningen attrahera nya. Avdelningen består av projektledare som driver events och nätverk samt affärsutvecklare och customer success-roller som alla drivs av att göra skillnad för staden, näringslivet och människorna.

Nu söker vi två vassa och drivna kollegor. Ni kommer jobba som ett team för att alltid säkerställa högsta service på Stockholms Handelskammares mötesplats. Den ska inbjuda till möten mellan människor och känslan av att vara Stockholms mest kraftfulla mötesplats. För rollen kan detta bland annat innefatta att ni ska ha ett högst professionellt bemötande i vår front desk, stötta upp våra projektledare med högt som lågt vid event, ansvara för förberedelse av lokal, catering och eventleveranser, samt iordningställa efter event och lokallån.

Ni kommer få fantastiska kollegor på Community & Growth- avdelningen och får en inblick i alla spännande event och seminarier som Stockholms Handelskammare skapar.
För att trivas i rollen behöver du vara en "doer" som är självgående och strukturerad. Det är även av stor vikt att du har en naturlig fallenhet för service där du handlar prestigelös utifrån verksamheten och gästernas behov.

Vi söker dig som har:

- Minst gymnasiekompetens
- Minst 2-3 års relevant arbetslivserfarenhet inom event/serviceyrke
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande om du har bakgrund inom hotell och restaurang.

Vi tar alltid minst två referenser på alla vi rekryterar till Stockholms Handelskammare men vi tycker att det är lika viktigt att du som söker jobb hos oss också kan ta referenser på oss som arbetsgivare. Vi vet hur viktig matchningen är från bådas håll och därför kan alla slutkandidater be rekryterande chef om två referenser i slutet av rekryteringsprocessen. Våra referenser är våra befintliga medarbetare som kan svara på frågor om hur de upplever att det är att jobba hos oss. Vid frågor och intresse av referenstagning meddela rekryterande chef.

Vi begär in utdrag från belastningsregistret innan tjänsten tillsätts.

Handelskammaren grundades 1902 och är i dag en av Sveriges ledande näringslivsorganisationer och den ledande mötesplatsen för samhällsbyggare i Stockholm-Uppsala. Till oss kommer företagare, politiker och andra beslutsfattare i huvudstadsregionen för att skaffa ny kunskap eller knyta affärskontakter. Årligen arrangerar vi runt 200 evenemang – allt från nätverksträffar, seminarier och frukostmöten till stora evenemang som Tulldagen, Distinget och World Trade Day. Vi skapar opinion, väcker debatt och påverkar beslutsfattare i frågor som är avgörande för konkurrenskraft och tillväxt i huvudstadsregionen. Förutom detta arbetar vi även med tvistlösning via Skiljedomsinstitutet (SCC) och med kommersiella tjänster inom exempelvis internationell handel. Stockholms Handelskammare är en dynamisk arbetsplats med kunniga och engagerade medarbetare som brinner för att skapa Europas bästa huvudstadsregion tillsammans med de cirka 2000 medlemsföretagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Handelskammare
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Postadress

Brunnsgatan 2
Stockholm, 11138

Liknande jobb


Administratör sökes till kontor i Nacka

16 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

16 december 2024

Administration

12 december 2024

Administratörer

12 december 2024