OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Hos Ticketmaster kommer du att arbeta med ett väletablerat varumärke i en internationell koncern där du har möjlighet att utvecklas i din roll. Uppdraget i stort för en Event Support Specialist är att bidra till att skapa mervärde för våra kunder. Du är länken mellan bolaget och kunden och brinner för att kunden ska lyckas.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
- Bevaka, respondera och lösa inkommande kundärenden.
- Supportera kunderna med eventupplägg.
- Felsöka samt supportera kunder och interna aktörer.
- Genomföra tester av nya produkter/programversioner.
- Vara delaktig i systemdemonstrationer och finnas med som rådgivare gentemot kunder.
- Ansvara för att identifiera processer och rutiner för att utveckla avdelningen.
Personprofil
Vi söker dig som är lösningsfokuserad med ett sinne för detaljer. Du arbetar strukturerat och brinner för att ge god service. Du har troligtvis erfarenhet från försäljning, service och/eller support. Vi ser gärna att du som person är självgående, modig, initiativtagande och relationsskapande.
För att lyckas i rollen krävs vidare:
- Minst 2 års erfarenhet från försäljning- och/eller servicebranschen.
- Har förmågan att uttrycka dig väl, är kommunikativ, i både tal och skrift (svenska och engelska).
- Du är engagerad, lyhörd och serviceminded.
- Du är nyfiken och har en positiv inställning.
- Du är prestigelös och kavlar upp armarna och hugger in där det behövs
- God datorvana.
Du behöver inte ha fördjupade kunskaper inom IT- området, men du ska vara intresserad av teknik och processer. Det du inte kan, det lär vi dig, det viktiga är ditt driv och din målmedvetenhet.
Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.
Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 38 tim/vecka.
Plats: Bohusgatan 15, Göteborg.
Anställningsform: Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ.
Företagspresentation
Med 20 000 årliga evenemang, 24 000 000 webbesökare och 1,3 miljoner unika webbesökare per månad är Ticketmaster Sveriges och Nordens största marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik & nöje. Vi har ca 450 kunder från arenor, sport & evenemangsarrangörer, festivaler, mässor och mycket mer. Ticketmaster en del av Live Nation Entertainment och är idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg & Malmö. Sedan 2004 är vi ett helägt dotterbolag till Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment, världens största underhållningsföretag. Ticketmaster finns idag på över 20 marknader världen över och är världens femte största e-handelssajt.
Sökord: Event Support Specialist, kundsupport, technical support, CS agent, support, systemstöd, help desk, Ticketmaster, IT, administratör, koordinator, service, kundservice, evenemang, event, konserter, sport, musik, nöje
Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Oscar Dahl på 073-940 12 70. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg