Eventkoordinator

Eventkoordinator

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Förlags AB Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ger idag ut 11 olika magasin som distribueras i Norden. Dessutom arrangeras årligen ett tiotal mässor och event som tillsammans lockar cirka 200.000 besökare. I koncernen FabasGruppen AB finns även motorsportbanan Mantorp Park samt ett delägande i Emmaboda Flygbana, där några av förlagets event arrangeras årligen. Koncernen har runt 65 medarbetare och omsätter ett normalår cirka 170 MSEK. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.
Mer information om verksamheten finns på www.fabas.se .

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Albinsson & Sjöberg söker nu en ny medarbetare som successivt kommer att ta över ansvaret för att koordinera evenemangen. Vi söker dig som vill vara med och driva samt fortsätta utveckla våra event med stort engagemang och egna erfarenheter. Vill du ha en nyckelroll och bli ”spindeln i nätet” på vår eventavdelning?
I rollen som eventkoordinator jobbar du, tillsammans med eventprojektledarna, med planering, genomförande samt uppföljning av förlagets egna event samt event som sker i samverkan med olika samarbetspartners. Vårt största event är Bilsport Performance & Custom Motor Show med ca 85.000 besökare. Du jobbar tajt ihop med projektledarna och tillsammans utarbetar ni arbetsprocesser och tidplaner för resp. event, där din roll blir att säkerställa att alla delar finns med, stort som smått. Du ansvarar sedan för att stödja administrativt och säkerställer framtagning av trycksaker, biljetter, information till besökare och utställare, beställning av pokaler, hantering av avtal, hotellbokningar m.m.
Du kommer att arbeta med en del marknadsföring samt hantering av eventens sociala mediekanaler, det här görs i ett nära samarbete med marknadsavdelningen. I arbetet med företagsutställarna har du en nära dialog med försäljningsavdelningen och för utveckling av innehållet i eventen så arbetar ni gemensamt med alla avdelningar, främst med redaktionerna och eventprojektledarna. Denna rekrytering görs för att om ungefär ett år, fullt ut, ersätta nuvarande eventkoordinator som planerar att gå i pension. Det här betyder att ni under en tid framöver kommer att arbeta parallellt.

Din profil

För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd, engagerad samt strukturerad och har en fallenhet för koordinerande/administrativa uppgifter. Du har en gymnasieexamen och B-körkort, det är vidare meriterande om du har någon form av eftergymnasial utbildning inom marknadsföring. Du har goda kunskaper i MS Office och använder dagligen excel som ett verktyg, samt har förmågan att snabbt och enkelt ta till dig nya IT-verktyg/system. Du är en van användare av sociala medier.
Vi ser att du som söker tjänsten har några års arbetslivserfarenhet som administratör i en koordinerande roll, och/eller som projektledare. Det är starkt meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom event och/eller marknadsföring.
Som person är du uppmärksam på detaljer och det faller sig naturligt att följa upp. Du har lätt att prioritera och har förmågan att bibehålla lugnet när flera saker sker samtidigt. Du är handlingskraftig och arbetar lika bra självständigt som i team. Vidare är det väsentligt med en positiv attityd samt god kommunikationsförmåga då du kommer att arbeta nära utställare, leverantörer, besökare, samarbetspartners och kollegor, på alla nivåer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
I rollen utgår du från vårt kontor i Karlskrona, där du också har din närmaste chef på plats.
Uppdraget inleds med en inhyrning men kommer för rätt person leda till en anställning.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!


Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på marie.johansson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång


Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 2 september 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024