OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Länsförsäkringar Jönköping består av 290 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.
Vi erbjuder
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.
Som eventkoordinator på Länsförsäkringar Jönköping kommer du att spela en nyckelroll i att planera och genomföra olika typer av event. Vi är ett lokalt bolag som ägs av våra kunder och därför är det viktigt för oss att ha en synlig närvaro i länet – vilket innebär allt ifrån Jönköpings marknad och julskyltning till lastbilsmässor och lantbruksträffar. Som en extra bonus i rollen så ingår ansvar för våra organiska flöden på Facebook och Instagram.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Planera, marknadsföra och genomföra olika typer av event, både interna och externa.
• Kontakter med interna uppdragsgivare, externa samarbetspartners och leverantörer.
• Utvärdera och analysera genomförda insatser.
• Beställa material till event och ansvara för vårt eventförråd och giveaways.
• Publicera inlägg på sociala medier och ansvara för återkoppling på kommentarer och DM
• Diverse arbetsuppgifter inom grafisk produktion
Om dig
Du har förmågan att självständigt planera, genomdriva och följa upp event. Ofta på uppdrag från affärsansvariga som förutsätter att du kan anpassa aktiveringen till varje tillfälle och målgrupp med fingertoppskänsla för vår affär. Du har ett starkt eget driv och en förmåga att hantera flera parallella projekt. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara kreativ, kommunikativ och ha ett gott öga för detaljer. Eftersom målet är att öka vår synlighet i hela länet så är det viktigt att du gillar att vara ”på fältet” och delta i olika evenemang, även kvällar och helger. Du bör också vara intresserad av och ha förståelse för sociala medier och vara aktiv användare på Facebook, Instagram och TikTok.
Kunskap och erfarenhet
- Goda kunskaper i InDesign och Photoshop.
- Erfarenhet av projektledning och samverkan med olika intressenter.
- Utbildning inom marknadskommunikation eller tidigare erfarenhet av fysiska event.
- B-körkort är ett krav
- Goda kunskaper i Svenska, både skrift och tal
Mer information
Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 1 september.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med tillträde i november eller efter överenskommelse. För att säkerställa en fördomsfri rekryteringsprocess så arbetar vi med urvalsfrågor och arbetspsykologiska tester.
I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt.
Du kommer att vara placerad på Länsförsäkringars kontor i Jönköping.
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ida Severin på 036-19 92 97 eller ida.severin@lfj.se. Facklig kontaktperson är Jonathan Grennborg, 036-19 91 07.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2024-09-01