Eventkoordinator med digital kompetens

Eventkoordinator med digital kompetens

Arbetsbeskrivning

Högskolan Väst är Sveriges ledande högskola inom Arbetsintegrerat lärande (AIL) och har regeringens uppdrag att utveckla AIL. Genom AIL skapas kunskap i samverkan med andra och görs tillgänglig för fler. Högskolan bedriver utbildningar med AIL-inslag på grund- och avancerad nivå samt egen forskarutbildning inom AIL och produktionsteknik. AIL är även ett angeläget forskningsområde tillsammans med produktionsteknik och barn- och ungdomsvetenskap. I den nya satsningen Primus kombineras forskning inom teknik och lärande. Högskolan bedriver också forskning inom ett flertal andra områden.

Högskolan Väst har ett högt söktryck, rekryterar brett och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan finns centralt i Trollhättan och har 15 000 studenter och 675 anställda. Högskolan arbetar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.




Om Avdelningen för kommunikation och internationella relationer
Kommunikationsavdelningen ger strategiskt och operativt stöd till verksamheten utifrån olika spetskompetenser: internkommunikation, press och nyheter, forskningskommunikation, studentrekrytering, event och konferens samt web och sociala medier.

Vi söker nu en ny kollega som vill jobba som eventkoordinator i vårt team!
Vi söker en person som arbetar med att koordinera och genomföra event med syfte att stärka högskolans varumärke. Tjänsten innebär många interna och externa kontakter och kräver god samarbetsförmåga, initiativförmåga, organisatorisk läggning samt servicetänk.

Du ska fungera som konsultativt och operativt stöd vid konferenser och event som är på högskoleövergripande nivå. Man bör också ha en god detaljkänsla för form och design utifrån ett varumärkestänk. I rollen kommer du hantera många kontaktytor både internt på högskolan och externt och det gäller att du tycker det är roligt att vara en spindel i nätet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Huvuduppgifterna i denna roll är att planera och genomföra, tillsammans med olika arbetsgrupper, högskolans avslutningshögtider, välkomstdagar, akademiska högtider, jubileer mm. Utöver det så bygger uppdraget på att man skall kunna finnas tillgänglig som strategiskt stöd vid planeringen och genomförandet av interna event och konferenser. Som eventkoordinator kommer du även ansvara för utarbetning av budgetunderlag för olika event.

Idag sker flera av våra evenemang helt eller delvis digitalt och därför kommer det vara viktigt för dig att i samarbete med högskolans IKT- och mediestöd kunna planera event helt eller delvis digitalt.

I rollen ingår även ett särskilt ansvar för högskolans Akademiska högtid som sker vartannat år, samt de årliga välkomst- och avslutningshögtiderna. När det gäller dessa event så kommer du ansvara för att koordinera det praktiska arbetet av eventet såsom; kontakter med leverantörer, bokning av lokaler, inbjudningar, webbinformation samt för att ta fram underlag för verksamhetsplanering samt budget och uppföljning av löpande kostnader och förväntade resultat.

För att hålla sig ajour inom området event och relationsmarknadsföring kommer du även behöva vara en del av/högskolans representant vid vissa externa nätverk.

Kvalifikationer
Krav
Du ska ha en högskoleutbildning på lägst kandidatnivå inom relevant område eller motsvarande erfarenhet av tex. kvalificerat arbete inom eventindustrin, samt minst ett års erfarenhet av arbete med eventmarknadsföring,

Vi ser att du besitter en kunskap och erfarenhet i hur man arrangerar och utför ett event, helt eller delvis digitalt.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Om dig
Som person bör du tycka att det är roligt att arbeta med stort och smått i förhållande till eventplanering. Du tycker om att vara en spindel i nätet, att självständigt planera och organisera ditt arbete. Noggrannhet är viktigt när det gäller eventplanering såväl som initiativkraft och servicekänsla. Vi ser att du har en förmåga att arbeta flexibelt utefter olika förutsättningar och att du har en bra samarbetsförmåga. I det operativa arbetet är det viktigt att du är prestigelös och bidrar med en problemlösande inställning.

Övrigt
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan som vi helst ser att du gör digitalt via vårt rekryteringsverktyg Varbi!

Intervjuer kommer att ske löpande. 

Tjänsten är ett vikariat på 6månader med möjlighet till förlängning. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rickard Norén, IT-chef
0733-975111
Tobias Ekenstam, Saco-S
0520-22 31 83
Jarmo Uusitalo
0520-22 30 93
Malin Malm, Avdelningschef kommunikationsavdelningen
0721-600 144
Annette Andersson, IT-strateg
0520-223181
Michael Häggström
0520-22 31 96
Linda Severinsson, gruppchef
072-160 01 48
Ulf Glad, avdelningschef
0520-22 31 80
Linda Severinson
0520-22 34 34, 072-160 01 48
Anna Johansson, gruppchef
0520-22 30 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Väst, Förvaltningen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2021
  • Ansök senast: 22 april 2021

Besöksadress

Gustava Melins gata 2
None

Postadress

Gustava Melins gata 2
Trollhättan, 46186

Liknande jobb


Meeting & Events Supervisor

21 november 2024

Affärsutvecklande projektledare

Affärsutvecklande projektledare

11 november 2024