OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholms universitet är huvudstadens universitet och har över 50 000 studenter. De flesta av universitetets institutioner och dess förvaltning finns i ett campusområde i Frescati. Studentavdelningen som är en enhet inom universitetsförvaltningen har sin verksamhet i ett Studentcentrum i Södra Huset. I verksamheten ingår bl.a. studieinformation, studie- och karriärvägledning, internationellt studentutbyte, antagning, examen, stipendier, systemförvaltning samt studenthälsovård. Studentavdelningen har för närvarande ca 70 anställda. Sektionen för examen, stipendier och systemförvaltning har 17 anställda och svarar för handläggning av examen, disputationer och stipendier samt har systemansvar för studiedokumentationssystemet Ladok och universitetets utbildningsdatabas SISU. Arbetsuppgifter: Du handlägger ansökningar om examen, företrädesvis på grund- och avancerad nivå. Handläggningen omfattar hela processen som sträcker sig från service och information till berörda, via regeltolkning och beslutsfattande till den slutgiltiga produktionen av examensbevis. Arbetet innebär kontinuerliga kontakter med institutioner och studenter. Du förutsätts även kunna delta i övriga förekommande arbetsuppgifter inom Studentavdelningen. Kvalifikationskrav: Du har akademisk examen och kunskap om universitetets organisation och struktur samt erfarenhet av handläggning av liknande ärenden. Arbetet kräver goda kunskaper i Office-paketet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Du bör även ha lätt för att samarbeta, vara noggrann och ha god förmåga att arbeta självständigt. Arbetet ställer också krav på väl utvecklad servicekänsla och kommunikationsförmåga. Anställningsvillkor: Anställningen är en visstidsanställning på heltid till och med 31 december 2010. Tillträde snarast.