Excelkunnig Produkt & Lageradministratör till Rancold

Excelkunnig Produkt & Lageradministratör till Rancold

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av Rancold söker vi en Administratör som vill vara med på deras fortsatta tillväxtresa. Brinner du för administration, är en van användare av Excel och trivs som bäst i en vardag där du får strukturera upp processer och rutiner? Söker du ett självständigt och varierat arbete där din känsla för detaljer och noggrannhet kommer till stor användning? Då skall du söka tjänsten!

Om tjänsten
Du ansluter till ett välrenommerat bolag med en lång tradition inom sin bransch som har en stark position på sin marknad med mycket goda framtidsutsikter. Du kommer att få axla en bred roll med många kontaktytor och som i huvudsak kommer att centreras till produkt- och lageradministration. Ditt arbete har stor betydelse och inverkan på den fortsatta utvecklingen av bolagets webbförsäljning och för rätt person finns alla möjligheter att utvecklas i olika riktningar inom bolaget, såväl inom de mer kreativa och digitala elementen som de mer process- och administrativt inriktade områdena.

I rollen som Administratör kommer din vardag till stor del präglas av administrativt arbete som har anknytning till såväl webben som till lager och övriga verksamheten. Det innebär till stor del uppdateringar av priser, hantering av artikelinformation och uppläggning av artiklar vilka hanteras med hjälp av affärssystemet Fortnox, företagets webbplattform E37 samt Excel. Vidare blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter;

- Skapa nya och uppdatera existerande produktblad.
- Utveckling och förbättring av webbförsäljningens administrativa processer- och rutiner.
- Kontinuerlig kontakt med leverantörer för att lösa olika frågeställningar.
- Assistera vid kundförfrågningar relaterade till webbförsäljningen.
- Lageransvarig, vilket omfattar märkning av artiklar, administration av in- och utleveranser samt inventering.


För att lyckas i rollen behöver Du:

- Några års erfarenhet inom administration från liknande roll där du byggt upp en god erfarenhet av arbete i system och ifrån arbete med dagligdags användning av Excel.
- Förutom att du är van användare av Excel bör du ha goda kunskaper i Officepaketet samt kommunicera obehindrat i svenska i både tal och skrift. Du bör även vara bekväm i engelska för att lyckas i rollen.
- Har du tidigare erfarenhet av Fortnox och diverse e-handelsplattformar är det meriterande.
- Har du erfarenhet- och/eller intresse inom den digitala sfären och webbförsäljning är det meriterande. Likaså om du har kompetenser inom digital marknadsföring, sociala medier, content och copy.


Vem är du?
Som person är du strukturerad, flexibel och ansvarstagande. Du kan enkelt detaljfokusera, har en hands-on approach till dina arbetsuppgifter och trivs i en roll där initiativ och problemlösning välkomnas. Andra viktiga egenskaper vi gärna ser, är att du som person har en positiv energi och trivs som bäst i en social miljö där laganda, service och en god kommunikation är självklarheter på arbetsplatsen. Är du dessutom kundorienterad och intresserad av att förkovra dig själv tillsammans med bolaget har du goda förutsättningar att lyckas i tjänsten.

Om Rancold
Rancold erbjuder försäljning av kvalitativt högvärdiga produkter inom utrustning och helhetslösningar till hotell, caféer, restauranger och storkök. Bolaget har funnits i 30 år och är marknadsledande i västra Sverige. Vi omsätter 70-80 MSEK med god lönsamhet. Webbförsäljningen växer kraftigt och vi har stora ambitioner för fortsatt digital tillväxt. Rancold är ett mellanstort familjeföretag där dom anställda vid behov är delaktiga i företagets alla delar.

Vi erbjuder dig
Du kommer in i ett stabilt och tryggt bolag där man nu tar nästa kliv in i en spännande fas där stort fokus framöver kommer vara på att utveckla sin webb och försäljning. Förutom att du får en bred och självständig roll med många kontaktytor finns det för rätt person stora utvecklingsmöjligheter att utvecklas på resan tillsammans med Rancold.

Placering & start
Tjänsten är placerad på Ringögatan 19 i Göteborg och tillsättning är omgående eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Daniel Hilvardén på telefonnummer 072-6006421 alternativt via mail: info(at)ecommercerecruit.se

Ansökan
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024