OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work söker för Svenska Statoil AB:s räkning en Exchange Controller till Supply & Värdekedja.Svenska Statoil AB är Sveriges ledande petroleumbolag och blev 2004 utsedd till Sveriges bästa arbetsgivare och satsar stort på välmående personal.Huvudkontoret är beläget i fräscha lokaler på Södermalm.Läs mer på www.statoil.se Supply & Värdekedja är en avdelning inom Fuel & Logistics divisionen med ansvar för varuförsörjningen inom bolaget.Ansvaret innebär planering, beställning och båtleveranser till våra depåer och för det depåsamarbete Statoil har med övriga oljebolag i Sverige.Depåsamarbetet, som kallas för Exchange, innebär att vi hämtar produkter även på andra depåer än våra egna.Genom detta kan vi effektivisera våra transporter och därigenom minska vår miljöpåverkan.Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på 8 personer. Arbetsuppgifter: Arbetet som Exchange Controller innebär att du arbetar med frågor som rör depåsamarbetet med övriga oljebolag i Sverige.Som kontaktperson mot våra partners och depåer blir din utmaning att ständigt utveckla och förbättra depåsamarbetet.Du kommer t.ex. att *Ansvara för ekonomisk analys och uppföljning av depåsamarbetet samt säkerställa effektiv hantering av varulånsavtal *Uppdatera och underhålla varukostnaden samt utveckling av systemverktyg ligger också inom arbetsuppgifterna *Du kommer även att fungera som stöd för prognoser Vi söker dig som: *Är civilekonom/civilingenjör som är drivande och får saker att hända!*Du har troligtvis arbetat i 2-3 år med ekonomi och/eller logistik och brinner nu för nya utmaningar.*Du har en god analytisk förmåga och goda IT kunskaper.Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav och tidigare erfarenhet av SAP är meriterande.*Då du kommer ha mycket kontakter både externt och internt är det viktigt att du är en god kommunikatör och relationsbyggare Som person är du analytisk, initiativrik, positiv och trivs i en drivande roll där du har mycket kontakter. Svenska Statoil AB erbjuder dig en roll där du får chansen att vara problemlösare och anta nya utmaningar.Du får ett utmanande och stimulerande arbete med stora utvecklingsmöjligheter i en bra organisation.Start: 1 februari, presentation av kandidater sker innan årsskiftet och ansökningar bearbetas löpande.Omfattning: Heltid (37,5 h/v) Arbetstid: 37,5 timmar per vecka Plats: Södermalm, Stockholm Lön: Enligt avtal
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl