Executive Assistant

Arbetsbeskrivning

Redo för en kickstart i karriären?
Ta chansen och var med och ta Erasteel till nästa nivå! Vi söker nu dig som vill kliva in i ett globalt företag som Executive Assistant och få utforma din roll och arbetsuppgifter samt rutiner för det nystartade Stockholmskontoret.
Erasteel är den enda aktören i världen som är dedikerad till snabbstål med komplett kunskap inom design, produktion, finfördelning och bearbetning av gasatomiserade och pulvermetallurgiska produkter. Erasteel är en privilegierad partner för dagens och morgondagens industri: våra produkter återfinns inom bilindustrin, motorsport, flygteknik, elektronik, energi, konstruktion, verktyg etc.
Som Executive Assistant arbetar du tillsammans med vår CEO och CFO på vårt centralt belägna Stockholmskontor. Ditt huvudsakliga arbete är att stötta och driva frågor som vår CEO och CFO hanterar. Du kommer ha mycket varierande arbetsuppgifter och få vara med på en spännande förändringsresa!
I rollen kommer du att arbeta med:
Avlasta och stötta CEO och CFO på daglig basis – lågt och högt.
Dagliga administrativa uppgifter såsom mötesbokningar, reseadministration och korrespondens.
Ta fram underlag för beslut, bygga presentationer och sammanställa data.
Stötta arbetet med att identifiera prioriterade förändringar och strategiska beslut samt delta i genomförandet.
Delta i projekt och driva egna projekt.
Agera som bollplank och stöd i olika frågor.

Vi ser detta som din första roll hos oss på Erasteel och hoppas att du använder den som en plattform för att komma vidare i din karriär hos oss inom produktion, logistik, inköp, försäljning, projekt eller finans vid någon av våra enheter.
Läs mer om vår nya CEO och din framtida mentor: https://www.jernkontoret.se/sv/publicerat/nytt-fran-jernkontoret/nyheter/2023/erasteel-blir-fristaende-bolag/
Om dig:
Vi utgår från att du är en strukturerad, detaljorienterad person med välutvecklad prioriterings- och problemlösningsförmåga. Du trivs med en central roll och att bygga nätverk inom koncernen. Viktiga egenskaper är att du är nyfiken, kreativ, resultatfokuserad och gillar att ha kul på jobbet. I vår bransch är det prestigelöshet som gäller. Du gillar att ha kontakt med människor och ge bra service och samtidigt som du kan arbeta självständigt bryr du dig också om gruppen och bidrar till en god atmosfär.
Övrigt:
Placering: Stockholm
Tjänsten är på heltid tillsvidare. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Klicka här för att se alla våra lediga tjänster: https://jobbet.se/karriarsida/erasteel-kloster-ab/
För mer information om befattningen, vänligen kontakta HR Manager Tobias Collin på +4629354390
Välkommen med din ansökan!
Krav
Universitetsexamen som civilingenjör eller civilekonom.
Duktig på Officepaketet.
Obehindrad i svenska i tal och skrift.
Bekväm med engelska i tal och skrift.

Meriterande
Tidigare erfarenhet av projektledning är en fördel.
Franska är ett plus men inte en nödvändighet.



Om arbetsgivaren - Erasteel Kloster AB
Erasteel Kloster AB är en global koncern som bedriver forskning & utveckling samt produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Erasteel har mer än 900 anställda och 6 industrianläggningar, varav 3 i Sverige, 2 i Frankrike och 1 i Kina. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat.
Redo för en kickstart i karriären?
För mer information om bolaget, besök www.erasteel.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Laboratoriechef Mats Nilsson
0293-54436 070-3517411
HR-Specialist Peter Skoglund
0293-54656
Underhållschef Långshyttan Mikael Holmberg
029354692 0703517371
HR chef Eva Dannberg
0703517363
Pär Gårdbro
023-70 55 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Erasteel Kloster AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2023
  • Ansök senast: 6 augusti 2023

Besöksadress

Bruksplan 1
None

Postadress

None
SÖDERFORS, 81582

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024