OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hur ser en vanlig dag ut?
Din roll som Executive Assistant är central och man kan säga att du är navet för ledningsgruppen som består av åtta personer. Du kommer att ge högkvalitativt och självständigt stöd och managera ett brett spann av administrativa uppgifter.
Du behöver ha viljan att förstå verksamheten och ett stort intresse i att arbeta affärsnära. Du kommer att arbeta nära VD och ledningsgruppen och se till att allt flyter på så smidigt som möjligt.
Arbetsuppgifterna kommer att variera men nedan följer ett urval:
· Ansvara för årshjulet för ledningsgruppen – kallelser, agendor, notes, följa upp actions
· Ansvara för VDs kalender och se till att möten bokas in på bästa sätt
· Organisera interna och externa möten
· Ta fram Power Point presentationer
· Implementera och underhålla lämpligt systemstöd
· Driva interna företagsprojekt
· Resehantering, reseräkningar, utlägg etc
· Personalansvar för receptionist
· Ansvar för Office Management - lokal, avtal, samarbeten etc
Här kommer man inte till ett dukat bord utan rollen har alla förutsättningar att utvecklas beroende på just dina kompetenser och intressen.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som Executive Assistant ser vi att du arbetat i en liknande roll under minst fem år. Du har ett genuint intresse av att ge service i en affärsnära roll. Vi vill att du är nyfiken, självgående och har ett starkt engagemang och driv att få saker gjorda.
Du har förmågan att prioritera, att planera och du är prestigelös och tydlig. Självklart är du van att hantera konfidentiellt material, van att arbeta i en internationell miljö, duktig på att bygga förtroende och interagera med alla typer av människor.
Arriva välkomnar nya idéer och vill att ni tillsammans ska ta den administrativa supporten till en ny nivå. Du är en mycket skicklig kommunikatör både på svenska och engelska. Du är en fena i Officepaketet, väldigt van att jobba i olika typer av system och du hanterar ny teknik med lätthet.
Vilka är Arriva?
Arrivakoncernen är en av de största leverantörerna av persontransporter i Europa, med över 53 000 anställda och levererar 2 miljarder resor per år över 14 europeiska länder.
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka
3 400 medarbetare, 800 bussar, 140 tåg och 50 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka.
Vi är en del av Deutsche Bahn (DB), ett av världens ledande passagerare- och logistikföretag, och ansvarar för DB: s regionala persontransporter utanför Tyskland.
Arriva har, förutom i Sverige, verksamhet i Tjeckien, Kroatien, Danmark, Ungern, Italien, Nederländerna, Polen, Portugal, Serbien, Slovakien, Slovenien, Spanien och Storbritannien.
Nyfiken på att veta mer?
Du kommer att ha din arbetsplats i helt nya lokaler på Sicklastråket 4 i Sickla.
För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.
Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.thepace.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen.
Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Välkommen med din ansökan!