OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ny Executive Assistant för den viktiga rollen att supportera vår VD för att fortsätta utveckla bolaget.
Bli en del av Galenicas spännande resa! Hos oss kombineras bred akademisk kunskap med industriell erfarenhet, vi utvecklar och skapar innovativa läkemedelsprodukter för patientens bästa.
Om Galenica
Galenica AB grundades 1999 och verksamheten omfattar utveckling av nya läkemedel både i egen regi och för kunders räkning. Ett omfattande arbete bedrivs inom tre olika affärsområden – CRO, CMO och Pharma. Inom CRO sker utveckling, formulering och kvalitetskontroll av läkemedel och läkemedelsnära produkter till kliniska prövningar inom flera beredningsformer som t ex kapslar, tabletter, kräm, gel, lösningar och sprej. Inom CMO sker småskalig kommersiell läkemedelsproduktion. I den tredje verksamhetsgrenen, Pharma, finns bolagets patenterade läkemedel Ovixan®, en receptförskriven kräm mot psoriasis och eksem. Ovixan® är marknadsledande i Norden och säljs även på ett flertal utomnordiska marknader. Under 2018 lanserades Galenicas nya produktsatsning Oviderm®, en mjukgörande kräm som används för att behandla torr hud hos vuxna, ungdomar och barn. Huvudkontoret finns på Medeon Science Park i Malmö.
Om tjänsten
I rollen som Executive Assistant på Galenica kommer din huvuduppgift vara att supportera Ronnie Wallin som är VD för Galenica. Hans dagar går i ett högt tempo och din uppgift blir att organisera och prioritera bland uppgifter/möten så att han lägger sin tid på rätt saker. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
- Kalender- och mejlhantering för VD
- Ansvara för årshjulet för ledningsgruppen och styrelse (kallelser, agendor, protokoll, följa upp m.m)
- Ansvara för årshjulet avseende diverse interna och externa återkommande möte
- Ansvara för kommunikation och administration avseende Intranätet och till viss del hemsida
- Resebokning och utläggshantering
- Uppdatera och utveckla presentationsmaterial i PowerPoint och andra presentationsprogram
- Event management
- Hantera bolagsdokument avseende arkivering, signering, administration m.m
- Support ledningsgrupp
- Övriga administrativa uppgifter
Vem är du?
Som person söker vi dig som är positiv, handlingskraftig och pålitlig. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara en bra relationsbyggare, ligga steget före, hela tiden arbeta proaktivt samt vara superbra på att prioritera. Du har förmåga att arbeta självständigt såväl som i ett team och är flexibel och kan snabbt byta fokus när förutsättningar och prioriteringar ändras. Du gillar att arbeta affärsnära och tar ansvar för att leverera med högst kvalitet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Önskemål och bakgrund:
- Arbetslivserfarenhet från en liknade roll i minst 3 år
- Om högre utbildning finns är det meriterande
- Talar och skriver obehindrat svenska och engelska - gillar att skriva texter, både långa och korta
- Duktigt på hela Office-paketet - speciellt Powerpoint
- Meriterande med erfarenhet från läkemedelsindustrin
- Meriterande med erfarenhet från bolag inom affärsjuridik
Vi erbjuder
En trevlig arbetsplats i nya lokaler i centrala Malmö med ett viktigt uppdrag. Med rätt driv har du stora möjligheter att påverka din egen utveckling och framtid i bolaget. Avtalsmässigt erbjuds konkurrenskraftiga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Företagsklimatet präglas av kvalitet, kompetens, handlingskraft och samarbete. Stämningen är familjär där idéer välkomnas och insatser syns.
Allmän information
Vi söker i denna rekrytering en tillsvidareanställning på 100 %. Provanställning kan bli aktuellt. Placering på vår anläggning på Medeon Science Park i Malmö. Tillträde är beräknat till den 15:e augusti 2022 eller så fort som möjligt beroende på sökandes uppsägningstid. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående dock senast den 11:e maj 2022. För frågor om tjänsten var vänlig kontakta HR Manager Christofer Gillborg på telefon 0722 402835.
Varmt välkommen med din ansökan!