Executive assistant and administration - sökes till Iver

Executive assistant and administration - sökes till Iver

Arbetsbeskrivning

Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”. Nu söker vi på Iver en engagerad och erfaren VD Assistent och administratör, som är en fena på administration och system och vill vara en viktig del av vårt framgångsrika Iver team!

Om Iver:

Iver är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster, med teknisk expertis och djup förståelse hjälper vi bolag att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation. Med säte i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta expandera. Iver omsätter drygt 3,2 miljarder SEK och har cirka 1 700 medarbetare som arbetar på något av våra 25 kontor runt om i Norden och har ICG (Intermediate Capital Group) som majoritetsägare.

Om rollen:

Som VD Assistent kommer du att vara en nyckelpersonen i att stötta vår VD på Iver, och du kommer att vara vår VD:s högra hand administrativt, samt vara involverad i planering, dokumentation och koordinering av olika projekt.
Du kommer att ha många bollar i luften då du arbetar i olika system och portaler.
Rollen är delad i två och utöver VD Assistent kommer du att jobba med administration i Ivers Alliance- och HR system. Då Iver är ett tjänstebolag bygger våra tjänster på produkter från våra partners. Vår Alliance funktion är viktig för att säkra våra partnerskap och du kommer ansvara för administrationen kring att vi uppfyller våra åtaganden gentemot våra partners. Det innebär tex att administrera alla certifikationsnivåer av medarbetare i systemet. Din förmåga att bygga relationer, hantera komplexa uppgifter och att anpassa dig snabbt till föränderliga situationer och miljöer kommer att vara avgörande för rollen.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Proaktivt stödja VD:n och ytterligare ledningspersoner i dagliga arbetsuppgifter och fungera som en administrativ länk mellan VD, ledning och andra avdelningar inom företaget.

- Ansvara för administration i Ivers interna Alliance system och HR system

- Stötta VD:n och övriga ledning vad gäller framför allt hantering av kalender, mail, bokningar, reseräkningar, kvitton och koordinering av möten samt säkerställa ett smidigt och effektivt genomförande.

- Förbereda och sammanställa PowerPoints, presentationer, protokoll, rapporter, information i Excel samt dokument för VD och ledningens räkning.

- Vara en stöttande, proaktiv funktion mot ledningen och säkerställa att support och arbete med externa leverantörer och styrelse håller hög kvalité.

- Hantera konfidentiell och känslig information med en mycket hög grad av integritet och professionalism.

Vad erbjuder vi dig?

Tillskillnad från likande roller är du inte ensam utan du kommer att vara en del av ett befintligt team tillsammans med andra kollegor och vara en del av ett större sammanhang. Du kommer vara anställd på vårt fina kontor i Solna och rollen innefattar en del resande. Hos Iver får du möjlighet att vara med på en spännande tillväxtresa, vi är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.

Din bakgrund & Profil?

För att lyckas i rollen som VD assistent & administratör tror vi att du har en gedigen erfarenhet av tidigare arbete som VD Assistent eller från liknande roll. Du är van att jobba med en koncernledning och styrelser, meriterande med internationella sådana. Du har god förmåga att snabbt etablera förtroendefulla relationer och samarbeta med människor på alla nivåer inom organisationen.

Vidare tror vi att du är analytisk och har en problemlösande inställning med förmågan att effektivt hantera komplexa uppgifter och prioriteringar. God förståelse för vad som skapar affärsvärde samt förmåga att genomföra dessa idéer.
Att du ständigt ligger steget före med en hög grad av självständighet samt god förmåga att ta välgrundade egna beslut.
Du har utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter i både svenska och engelska då styrelsen är engelskspråkig och koncernspråket är svenska. Du kommer att behöva kunna hantera affärsengelska utan några svårigheter.
Vi tror också att du föredrar att arbeta i ett högt tempo där ändrade direktiv ofta förekommer, då förutsättningarna kan skifta snabbt är flexibilitet något som vi prioriterar högt för denna roll.

Placeringsort:

Iver finns på 25 platser i Sverige & Norge, för den här rollen kommer du att utgå ifrån vårt huvudkontor i Solna.

Sök till oss!

Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2023-06-30. Du är välkommen att kontakta Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Iver!

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Teir

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iver
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Besöksadress

Sveavägen 145, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 145
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024