Executive assistant i Stockholm

Executive assistant i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi letar nu efter en flexibel, proaktiv och strukturerad Executive Assistant för ett stort telekombolag. I rollen som assistent kommer du stötta CTIO med ambition att växa i rollen och bolaget på sikt. Har du tidigare arbetslivserfarenhet som VD -assistent eller ledningsassistent och projektledning i en internationell miljö? Känner du dig trygg med att vara den högra handen där du från dag ett kommer vara ansvarig för en stor mängd administrativa uppgifter, inklusive komplex schemaläggning, samordning av olika uppgifter, kalenderhantering och detaljerade globala resplaner? Beskrivs du som en administrativ, självgående problemlösare med ett stort driv och servicekänsla? Här har du en fin möjlighet att komma in i ett företag med en kreativ och flexibel arbetsmiljö där varje anställd är viktig för företagets framgång. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss

Ansvarsområden
I denna roll förväntas du växa och gå vidare till företagets affärsenhet IT & teknologi efter ett par år. Eftersom denna roll är CTIO: s högra hand får du en unik inblick i affärsenhetens hjärta som gör att du kan driva mer komplexa projekt när du växer in i rollen. Eftersom du är den högra handen kommer du från dag ett att vara ansvarig för en stor mängd administrativa uppgifter, inklusive komplex schemaläggning, samordning av olika uppgifter, kalenderhantering och detaljerade globala resplaner.

I denna roll får du tillsammans med CTIO använda din nyfikenhet för att lära dig och förstå för att ta initiativ för att driva dina egna projekt – stora som små, med en förväntan att lära dig och lägga till komplexitet längs vägen. Detta kräver samarbete med CTIO och organisationen för att förstå och komma överens om prioritering av plattformar eller utvecklingsmöjligheter.

I denna roll förväntas du ta proaktivt ansvar för att samordna och lösa en majoritet av CTIO: s administration, såsom att:
Planera, samordna och genomföra större möten, evenemang och konferenser
Skapa PowerPoints och presentationer med nyckelpunkter, sammanfatta mötesanteckningar
Utveckla det dagliga schemat och prioritera aktiviteter, identifiera och lösa schemaläggningskonflikter proaktivt
Alla administrativa supportfunktioner, inklusive organisering av dokument, mötesförberedelser, leveransbeställning, inköpsorder etc.
Bidra över affärsenheten inom olika projekt och ge struktur och organisation


Arbetstider
Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00 cirka 40/h veckan. Omgående start och 6 månader framåt med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetet är beläget på huvudkontoret i Kista, Stockholm.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
2+ års administrativ erfarenhet från en liknande roll, helst stöd för chefer, i en snabb, kundorienterad miljö
Hög grad av integritet, diskretion och tillförlitlighet
End-2-end tankesätt och kundens första engagemang
Bred erfarenhet av att skapa och presentera i PowerPoint
En detaljorienterad inställning med förmåga att prioritera
Överlägsen muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga både på svenska och engelska
Outlook, SharePoint, Microsoft Word är dina andra språk. Om du också har en anständig förståelse för Excel, kommer det att vara till hjälp för dig.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Några års erfarenhet från liknande arbete. Relevant utbildning är ett plus.

Ansökan
2021-06-27, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information:  Sarah Högbacka, sarah.hogbacka@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024