Executive assistant med ekonomibakgrund

Executive assistant med ekonomibakgrund

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en serviceinriktad och strukturerad Executive Assistant till vår kund som är ett snabbväxande företag inom medicinteknik. Kontoret är beläget i centrala Göteborg. Vill du arbeta på ett dynamiskt bolag i en spännande bransch så har vi tjänsten för dig.

Om tjänsten
I rollen som Executive Assistent kommer du att stötta företagets ledningsgrupp i allmänhet och CFO och CTO i synnerhet. Tjänsten är bred och din främsta uppgift blir att hjälpa ledningsgruppen för att de ska kunna fokusera på sina nyckeluppgifter i så hög utsträckning som möjligt. I rollen kommer du bland annat förbereda inför möten, konferenser och event, skriva mötesprotokoll, boka möten och resor, upprätthålla och korrekturläsa dokument, förbereda material till presentationer, göra research inför olika projekt mm.

Vem söker vi?
Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet som Executive Assistant och som brinner för att leverera service i toppklass. Då du (bland annat) kommer vara CFO’s högra hand ser vi gärna att du har en god ekonomisk förståelse, troligen har du tidigare arbetat som ekonomiassistent eller liknande. Du behöver utöver det ha en god IT-vana samt goda kunskaper inom Officepaketet. Det är en förutsättning att du behärskar såväl svenska som engelska flytande.

Att du uppskattar i en dynamisk arbetsmiljö med ett högt tempo är en förutsättning för att trivas i rollen. Då vår kund arbetar mycket mot andra marknader, tex USA krävs en hög grad av tillgänglighet även på kvällar och helger. Andra egenskaper som vi skattar högt är att du är anpassningsbar, serviceminded och att du är duktig på att koordinera och styra upp stort som smått. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ytterligare information om uppdraget
Tjänsten är på heltid och uppdraget löper på ca 6 månader. För rätt person finns chans att bli rekryterad till vår kund.

Start är tänkt så snart som möjligt inom de närmaste veckorna.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Katarina Forslund på telefonnummer 031-333 54 82. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte utan skicka in din ansökan redan idag!

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 3 maj 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024