EXECUTIVE ASSISTANT MED GODA KUNSKAPER INOM KOMMUNIKATION

Arbetsbeskrivning

EXECUTIVE ASSISTANT MED GODA KUNSKAPER INOM KOMMUNIKATION TILL HEDIN GROUPS LEDNINGSGRUPP
Hedin Group är ett föränderligt och expansivt bolag inom fordon- och fastighetsbranschen med cirka 50 underliggande dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Schweiz, Belgien och Tyskland.
Företagskulturen präglas av innovation, snabba beslutsvägar och hög kvalitet. Vi letar nu efter en Executive Assistant med goda kunskaper inom administration och kommunikation till ledningsgruppen i Hedin Group.
Rollen är oerhört viktig då den möjliggör för bolaget att fortsätta sin tillväxt genom att avlasta och frigöra administrativ tid. Arbetsuppgifterna spänner över hela fältet där koncernchef och ledningsgrupp är verksamt och du sköter dagligen olika typer av administrativa som bidrar till att koncernchef och ledningsgrupp kan vara mer effektiv. Du kommer att hantera allmän administration såsom om kalender, rese- och hotellbokningar, godkänna tidrapporter och kostnadsutlägg. En stor del av arbetet kommer att innebära att förbereda och granska presentationsmaterial, organisera digitala och fysiska externa och interna möten samt skriva formella protokoll från styrelsemöten.
Vidare ser vi gärna att du har en bakgrund som kommunikatör och/eller är en duktig skribent i både svenska och engelska. Rollen omfattar även att företagskorrespondens, skriva pressreleaser, nyhetsbrev/VD-brev, kontaktansvar med press & media i bolagsfrågor, koordinera kommunikationsaktiviteter såsom print & web, översättningar, godkännande av material för olika print- & webprojekt, t ex företagspresentationer, års- och kvartalsredovisningar.
Din profil
Du trivs med högt tempo där man sällan hanterar enbart ett projekt åt gången. Du är en duktig kommunikatör och har mycket god förmåga att hantera det skrivna språket, både på svenska och engelska. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, att du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office och Adobe Suite, samt B-körkort är ett måste. Du behöver också ha goda kunskaper i att skapa presentationsmaterial i exempel Powerpoint, InDesign, Photoshop eller Illustrator.
Som person förstår du vikten av en hög integritet. Du har en mycket hög servicenivå, är väldigt strukturerad och är van vid att samarbeta med högre chefer. Du behöver hålla en hög noggrannhet i ditt arbete, kunna arbeta självständigt och ha en god förmåga att prioritera och arbeta proaktivt.
Prestigelöshet, hög servicenivå och ett starkt driv är egenskaper som kännetecknar dig.
Kunskaper, färdigheter och erfarenhet
Relevant utbildning inom administration, och/eller marknadsföring & kommunikation.
1–3 års erfarenhet av arbete i en liknande roll
Goda kunskaper i officepaketet, framförallt Word & Powerpoint samt Adobe Suite-programmen och har en känsla för design.
Duktig skribent, både på svenska och engelska.
Grundläggande kunskaper i webbpubliceringsverktyg, gärna WordPress, är meriterande.Service-minded, organiserad och självgående

Hantering av ansökningar
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2021
  • Ansök senast: 17 september 2021

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


1 november 2024