Executive Assistant sökes till Autoliv

Arbetsbeskrivning

Hur ser en vanlig dag ut?

I rollen som Executive Assistant på Autoliv kommer din huvuduppgift vara att supportera, prioritera och organisera alla aktiviteter för Gabriella Ekelund som är Senior Vice President Communications. Du kommer att fungera som Gabriellas högra hand och på Autoliv är ingen dag den andra lik så du erbjuds ett omväxlande arbete där du blir en central punkt för Communications-teamet som består av sex personer som alla rapporterar till Gabriella.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

Kalender- och mailhantering för Gabriella
Skriva protokoll och följa upp actions
Driva olika projekt kopplat till Communications (inklusive events)
Resebokning och utläggshantering
Skriva och publicera på extern webbplats och intranät
Arbeta med olika kommunikationsplattformar – bland annat för foto och film
Arbeta med kommunikationsplanering
Ta fram rapporter och annat presentationsmaterial i PPT
Hantera Autolivs (europeiska) webshop (och samordna med övriga regionala web shops)
Kontakt med leverantörer inom kommunikationstjänster
Event management


Vem söker vi?

Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll under minst tre år, gärna från ett börsnoterat bolag. Du är van att hantera konfidentiellt material och du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Som person söker vi dig som är självständig, pålitlig, nyfiken och van vid att arbeta proaktivt.

För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en koordinerande och administrativ ådra där du prestigelöst tar dig an olika typer av arbetsuppgifter. I din roll agerar du gatekeeper för Gabriella så du behöver veta hur du ska prioritera för att hennes tid ska kunna användas på bästa sätt. 



Vi ser också att du vill ligga steget före, att du har en positiv attityd och bemöter människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt, såväl kollegor som andra samarbetspartners. Vi vill att du är en fena på hela Office-paketet och generellt trygg i olika arbetsverktyg och system.

Om Autoliv

Autoliv is the worldwide leader in automotive safety and develops, manufactures, and markets airbags, seatbelts, and steering wheels to all leading car manufacturers worldwide. Autoliv has a superior global presence and operations in 27 countries. Each year, our products save more than 30,000 lives and prevent ten times as many injuries. Autoliv is a Fortune 500 company headquartered in Stockholm, Sweden and listed in Stockholm and New York. The company has 68 000 employees and sales around 7,5 BUSD.

Nyfiken på att veta mer?

Autoliv sitter i fina lokaler på Klarabergsviadukten 70. I den här rekryteringen samarbetar Autoliv med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024