OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter nästa spännande och långsiktiga uppdrag? I rollen som Executive Assistant stöttar du Förbundsdirektören genom att avlasta i administrativa arbetsuppgifter. I rollen välkomnas initiativtagande, kreativa lösningar och din goda problemlösningsförmåga.
OM TJÄNSTEN
Kompetensföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag inom personaluthyrning, rekrytering och omställning och de representerar 920 medlemsföretag med totalt närmare 70 000 anställda. De är ett av nio förbund inom Almega som tillsammans bildar Sveriges ledande organisation inom tjänstesektorn.
I rollen som Executive Assistant på Kompetensföretagen kommer du ha en bred roll där du blir Förbundsdirektörens högra hand. Du kommer att assistera vid styrelsemöten där din roll innebär att planera och förbereda inför interna möten och förhandlingar samt säkerställa att styrelsen är välinformerad och uppdaterad. Du kommer även att stötta Förbundsdirektören med administrativa arbetsuppgifter som exempelvis fakturahantering, bokning av möten och vara behjälplig vid politiska event, seminarier och föreläsningar. Utöver det kommer du även att lära dig att hantera administrativa rutiner kring Almegas hemsida och andra digitala plattformar.
Du erbjuds
- En spännande och bred roll på ett stort företag med god chans till långsiktighet
- En engagerad konsultchef som kommer att stötta och coacha dig i din karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ingå i nära samarbete med Förbundsdirektören och främst utföra administrativa arbetsuppgifter
* Delta på styrelsemöten, planera och vara behjälplig vid politiska event och seminarier
* Hantera viss webbadministation
* Stöd till övriga kansliet
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från en assisterande yrkesroll, till exempel som VD-assistent, Executive Assistant eller motsvarande
- Tidigare arbetat med administrativa arbetsuppgifter
- Har mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Driven
- Strukturerad
- Självgående
- Noggrann
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Kompetensföretagen här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231