OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hur ser en vanlig dag ut?
I rollen som Executive Assistant på McKinsey så fungerar du som våra Partners högra hand och ingen dag är den andra lik. Du erbjuds ett omväxlande arbete där du blir en central punkt i vår verksamhet. Du arbetar tillsammans med ett härligt gäng kollegor, om 14 assistenter som är utspridda mellan Stockholm, Bromma och Göteborg, där ni samarbetar och stöttar varandra. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
Avancerad kalenderhantering, koordinering och schemaläggning
Daglig klientkontakt och McKinseys ansikte utåt
Event - planering och genomförande
Ibland skriva protokoll och följa upp actions
Driva olika interna och externa projekt
Resebokning och utläggshantering
Ta fram rapporter och annat presentationsmaterial i PPT
Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll under minst två år, gärna från ett internationellt bolag. Har du en examen från relevant utbildning så ser vi det som ett plus men inget krav. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska och som person är du självständig, pålitlig, nyfiken och van vid att arbeta proaktivt.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du trivas i en händelserik miljö och vara initiativtagande, detaljorienterad, självsäker, serviceinriktad och gilla att lösa problem. Du behöver ha en koordinerande och administrativ ådra där du prestigelöst tar dig an olika typer av arbetsuppgifter. Vi ser också att du vill ligga steget före, att du har en positiv attityd och bemöter människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt, såväl kollegor som andra samarbetspartners. Vi vill att du är trygg i hela Office-paketet, olika arbetsverktyg och system.
Om McKinsey
McKinsey helps organizations across the private, public, and social sectors create Change that Matters. From the C-suite to the front line, we partner with our clients to transform their organizations in the ways that matter most to them. This requires embedding digital, analytics, and design into core processes and mind-sets, and building capabilities that help organizations and people to thrive in an ever-changing context.
With exceptional people in 65 countries, we combine global expertise and local insight to help you turn your ambitious goals into reality.
Nyfiken på att veta mer?
Rollen är en tillsvidaretjänst och arbetstiderna är måndag - fredag, 9:00-17:00. McKinsey sitter i fina lokaler på Klarabergsviadukten 70.
I den här rekryteringen samarbetar McKinsey med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.