OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Absolicon är ett börsnoterat svenskt solenergiföretag som utvecklar, tillverkar, säljer och levererar robotiserade produktionslinor för koncentrerade solfångare. Företaget har tekniken för att genomföra den viktiga omställningen från fossila bränslen till koncentrerad solenergi och har som mål att växa med hela världen som marknad. Organisationen består idag av ca 40 anställda som arbetar med forskning, utveckling, tillverkning, inköp, försäljning och leverans. I samband med tillväxten rekryteras nu fler medarbetare som vill vara med på Absolicons äventyr ute i världen. Läs mer på www.absolicon.se
Är du en duktig administratör som anser att en välskött administration är grundbulten i en organisation? Tycker du om att arbeta proaktivt och att vara den som har koll på läget? Trivs du som bäst i en serviceinriktad roll och att få känna dig behövd och uppskattad? Då ska du söka tjänsten som Executive Assistant till Absolicon, ett snabbt växande företag inom förnyelsebar energi, vars produkter finns etablerade på den internationella marknaden. I denna, helt nya roll, blir du vårt efterlängtade administrativa stöd. Som nyckelperson främst för VD men även för övrig ledning så arbetar du brett och möjliggör för ett bra och effektivt arbete inom hela organisationen. Dina arbetsuppgifter innefattar:
· Hantera och underhålla VD:s kalender samt prioritera tid, uppgifter och förfrågningar.
· Stötta VD med administration kring presentationsmaterial, resebokningar, e-posthantering.
· Vara sammanhållande och säkerställa att styrelsemöten fungerar genom att förbereda, samla in och säkerställa material, närvara vid styrelsemöten och föra protokoll samt följa upp styrelsebeslut.
· Hålla ihop informationsflödet genom kommunikation med chefer och medarbetare inom organisationen samt även externt med kunder, intressenter, samarbetspartners, aktieägare m.fl.
· Planera, organisera och koordinera allt från mindre aktiviteter till stora konferenser.
· Ta emot och interagera med bolagets gäster.
· Hantera uppgifter som rör Talent Management såsom stöd vid rekryteringar på ledningsnivå, personalförmåner, hitta och värva akademiker från utländska och svenska universitet.
· Övrig administration uppdatera och utveckla mallar, dokument, presentationer, personalhandbok.
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som kan skapa struktur, hitta nya arbetssätt, utveckla och effektivisera. Du har stort fokus på kvalitet och är bra på att prioritera. Som person är du självgående och handlingskraftig och van att hantera många pågående uppgifter samtidigt. Du är en duktig problemlösare, flexibel och prestigelös samt trivs att jobba i en miljö där man inte kan planera allt. Eftersom du kommer att ha många kontaktytor vi vill att du är bra på att samarbeta samt en smidig kommunikatör med hög servicekänsla som både kan anpassa dig efter situationen men som också kan sätta ner foten när det behövs. Relationsskapande, nätverkande och hantering av stora mängder information tillhör vardagen.
Du är flytande i både tal och skrift i svenska och engelska, meriterande med andra språkkunskaper. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt sociala medier. Tjänsten avser heltid, anställning hos Absolicon med placering i Härnösand.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf petra.elf@rutinera.se 070-760 64 47. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Executive Assistant Absolicon” då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 9 januari 2022.