OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på 8 månader med start omgående. För rätt person finns goda möjligheter att efter uppdraget gå över i anställning hos Autoliv. Uppdraget är på heltid och under kontorstider med viss möjlighet till arbete hemifrån. Du kommer att utgå från Autolivs centralt belägna huvudkontor i World Trade Center på Klarabergsviadukten 70, Stockholm.
Ditt uppdrag
I rollen som Executive Assistant har du en viktig nyckelfunktion i verksamheten där du främst stöttar Autolivs Executive Vice President of Operations (EVP) samt tillhörande team/ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter spänner brett från planering, koordinering och kommunikation till andra administrativa uppgifter. Du samordnar kalender och mötesbokningar åt EVP samt assisterar både EVP och andra i Operations teamet med resebokningar och övrig logistik, allt för att tillgodose en effektiv och hållbar arbetsdag. Du förbereder och deltar i möten där du också för anteckningar, sammanfattar och följer upp actions.
Det är viktigt att du tidigare har arbetat med att skapa struktur för din omgivning och din erfarenhet gör dig trygg i rollen som assistent. Du tar initiativ och ansvar i din roll och säkerställer kvalitén i allt du gör, oavsett vilken uppgift du ställs inför.
Andra ansvarsområden i din roll:
Övervaka, svara och prioritera i EVPs mailinkorg
Förbereda agendor inför möten, ta fram presentationsunderlag och se till att samtliga mötesdeltagare har det material och den information som behövs
Förbereda och koordinera resor och andra aktiviteter för EVP och andra VPs/Directors i Operations teamet
Rapportera utlägg i enlighet med Autolivs ersättningskrav och policys
Övriga administrativa uppgifter och projekt som dyker upp
Din bakgrund
För att lyckas i rollen som Executive Assistant ser vi att du minst har några års erfarenhet från en liknande roll där du supporterat andra. Det är meriterande om du har erfarenhet från ett internationellt börsnoterat bolag. Du är en människokännare och kan lätt anpassa dig till olika personligheter på olika nivåer och avdelningar. Då majoriteten av kommunikationen sker på engelska ser vi att du har förstklassiga kommunikationsfärdigheter och är flytande både i svenska och engelska, i tal och skrift. Integritet och ägandeskap är självklart för dig och du är van att arbeta på en hög nivå där du säkerställer kvalitet i allt du gör. Du är en lagspelare som med nyfikenhet och noggrannhet hanterar flera uppgifter parallellt där du på ett flexibelt sätt anpassar dina prioriteringar. Att arbeta strukturerat och effektivt efter tighta deadlines är något du är van vid.
Vidare har du ett proaktivt arbetssätt och ligger alltid steget före. Du har ett öga för detaljer och motiveras av att alltid göra det lilla extra som får människorna runt dig att trivas. Du värdesätter relationer och drivs av din vilja om att hjälpa andra.
Du mycket god systemvana, främst inom Outlook, Word, Excel, PowerPoint och OneDrive men kan också lätt sätta dig in i nya system.
Om Autoliv
Autoliv is the world’s largest automotive safety supplier, with operations in 27 countries and 14 Tech Centers worldwide. We design, develop and manufacture world-leading passive safety systems for the automotive industry, as well as mobility safety solutions. Inspired from the beginning by our vision of Saving More Lives, our 69,100 people are passionate about creating innovations and collaborations which best meet safety needs in both the current and new mobility horizons.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.
Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se) .
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!