OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som Executive Assistant i en glad och samarbetsvillig arbetsmiljö, där vi arbetar nära varandra med engagemang för att göra skillnad? Har du ett öga för detaljer och har tidigare erfarenhet av en liknande roll? Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
New Business-teamet
New Business är en organisation inom Axis med team i Sverige och Tjeckien. Vi kallas för "New Business"-teamet eftersom en stor del av vårt ansvar är att utvärdera nya idéer och möjligheter för företaget. Vi identifierar vägar för att skapa nya affärsmöjligheter. För att göra detta avslöjar vi ett konkret behov på marknaden där det kan finnas en bra matchning för Axis expertis, och sedan bygger vi nya produkter och tjänster kring dessa möjligheter.
Vad kommer du att göra här?
Som Executive Assistant kommer du att spela en viktig roll som grindvakt för vår Vice Presidents schema, varpå du kommer hantera en mycket aktiv kalender med möten och arrangera detaljerade reseplaner. Du kommer att boka möten och samordna och övervaka åtgärder och beslut, hantera alla sorters administrativa aktiviteter, svara på rutinmässiga e-postmeddelanden och förbereda personlig och konfidentiell korrespondens. Dessutom kommer du proaktivt att uppdatera informationsmaterial, presentationer, dokumentation, organisationsscheman, avdelningens intranät, avdelningsmöten, nya anställda etc. I denna roll kommer du att spela en viktig social roll inom New Business-teamet och kommer också att planera vårt årliga kick-off samt andra sociala evenemang under året.
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll som Executive Assistant eller Koordinator
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Har god systemvana och erfarenhet av affärssystem
För att lyckas och trivas i rollen är du noggrann, pålitlig samt tar initiativ och ägarskap i dina arbetsuppgifter. Utöver det ser vi att du är passionerad för service, proaktiv och självständig i tankar och handlingar.
Övrig information
* Start: 1 oktober
* Omfattning: Heltid
* Placering: Lund
* Arbetstider: Kontorstider
* Om uppdraget: Du blir anställd av Academic Work på ett konsultuppdrag på 12 månader
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Axis här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231