Executive Assistant till Forbo Flooring

Arbetsbeskrivning

Forbo Flooring AB ingår i Forbo-koncernen med säte i Baar, Schweiz. Totalt omsätter koncernen ca 10,5 miljarder kronor och sysselsätter ca 5 000 anställda. Forbo Flooring AB ansvarar för försäljning, marknadsföring och distribution av golvprodukter i de nordiska länderna. Vi är marknadsledande i Norden inom flera produktområden och har en mycket stark position på golvmarknaden. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Högsbo/Göteborg. För ytterligare information besök www.forbo.se

 

 

Som Executive Assistant/Ledningsassistent på vårt nordiska huvudkontor får du ett roligt och omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andra lik.

Din roll är att ge support till framförallt VD och HR-chef, men även övriga chefer inom ledningsgruppen.

Rollen är bred och lite av ”en spindel i nätet” med många skiftande arbetsuppgifter, högt som lågt. Du hanterar allt från bokning av resor, hotell och konferenser till administration av styrelsehandlingar och leverantörs- och kundavtal som ett par exempel. Du författar och distribuerar självständigt diverse information till interna och externa mottagare. En stor del av arbetet innebär att stötta HR-funktionen med allehanda uppgifter som tillhör en personalavdelning, både enklare och mer kvalificerade. Du arbetar till stor del självständigt och tar många egna initiativ, vilket ger möjlighet att sätta egen prägel på jobbet.  Rollen som lednings- och HR-assistent kräver hög integritet och professionalitet. Du måste gilla att ge service och kunna prioritera, då du ofta kommer att ha många bollar i luften samtidigt. Struktur och ordningssinne kommer att underlätta mycket. För att klara jobbet måste du ha lätt för att skriva och uttrycka dig skriftligt, framförallt på svenska, men även på engelska då och då.

 

Kvalifikationer

Du har en relevant eftergymnasial utbildning och vi tror att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i en internationell miljö några år. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i MS Office (Word, Power Point och Excel) och vi ser gärna att du har erfarenhet av Share Point, men det är inget krav. Du är allmänt datavan och har lätt för att lära dig nya applikationer.

 

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en rolig och omväxlande roll i ett framåtriktat företag där du kommer att arbeta med många duktiga och engagerad medarbetare.

 

Ansökan
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering, ansök på www.pspartner.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@pspartner.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 27 december 2016

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024