Executive Assistant till H&M

Arbetsbeskrivning

Det här är ett konsultuppdrag via The Pace på 12 månader. Uppdraget är ett föräldravikariat på heltid och för rätt person finns det möjlighet till förlängning eller överrekrytering i en annan roll på bolaget. Du kommer att arbeta under kontorstider och utgå från det nyrenoverade och moderna kontoret på Mäster Samuelsgatan 46A.

Ditt uppdrag

Som Executive Assistant har du en central och viktig supportfunktion på bolaget där du proaktivt arbetar för att stötta två seniora chefer på H&M Brand. Du kommer att koordinera och schemalägga möten, konferenser, boka resor samt anordna och genomföra interna och externa event, som exempelvis frukostföreläsningar, julfest och AW:s på kontoret. I rollen som Executive Assistant hanterar du löpande administrativ support för att underlätta chefernas vardag, är första kontakt för interna och externa personer och agerar gatekeeper för cheferna du supporterar samt upprätthåller intern kommunikation via SharePoint. Du kommer också att arbeta nära andra assistenter och delta i assistentnätverk för att utbyta erfarenheter och kunskap.

Exempel på arbetsuppgifter:

Möteskoordinering och mejlhantering
Hantera fakturor, tidrapporter och reseräkningar
Bokning av resor, hotell och flyg samt koordinera med visum vid behov
Planering av agendor och deltagande i ledningsgruppsmöten
Anordna interna och externa evenemang, så som konferenser och föreläsningar
Koordinering av sociala aktiviteter


Din bakgrund

För att lyckas i rollen som Executive Assistant har du minst 3-5 års erfarenhet från en liknande roll samt en vana att supportera minst två seniora chefer på Ledningsgruppsnivå. Du har tidigare erfarenhet från en stor global organisation och har möjlighet att hantera flera olika stakeholders parallellt utan att tumma på kvalitén samt har en förmåga att självständigt kunna prioritera. Som person är du trygg och lugn i dig själv, du är strukturerad och ordningsam samt är duktig på att arbeta proaktivt och alltid ligga steget före. Att vara flexibel och serviceminded är en självklarhet för dig och du har inga problem att anpassa dig utefter situation.

Vidare ser vi gärna att du trivs att arbeta självständigt men samtidigt har ett intresse att bygga nätverk och skapa kontakter. Du har ett brinnande intresse för Assistent-rollen och ser dig själv växa och utvecklas inom rollen samt har ett intresse för retail och fashion.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du har god systemvana och kunskap i Office-paketet samt lätt för att lära dig nya system.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2023
  • Ansök senast: 5 oktober 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024