OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund Lidl söker vi nu en Executive Assistant. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på heltid i sex månader med start omgående. Efter avslutat uppdrag finns eventuell möjlighet till förlängning. Placering för uppdraget är i Lidls nya och fräscha lokaler i Barkarby, Stockholm.
Ditt uppdrag
Som Executive Assistant kommer du vara en viktig person i företaget som säkerställer att vardagen flyter på smidigt och effektivt, främst för CFO, men även till viss del tillhörande ledningsgrupp på sex personer. Rollen innefattar arbetsuppgifter som att prioritera och koordinera, förbereda inför möten samt vara en proaktiv lagspelare. Du kommer även jobba nära och samarbeta med två Executive Assistant-kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter i rollen:
Koordinera interna och externa möten där du kommer äga kalendern för CFO
Mailhantering
Proaktivt ansvara för att CFO och tillhörande ledningsgrupp är förberedda inför möten
Administrativt stödja ledningsgruppen med exempelvis fakturahantering och annat underlag
Boka resor och koordinera all logistik omkring såsom transport, hotell etc.
Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat i rollen som Executive Assistant eller VD-assistent i flera år och har vana av att supportera på ledningsgruppsnivå. Du känner dig trygg i rollen och är nyfiken och öppen för att lära dig känna en ny större internationell organisation.
För att trivas i rollen söker vi dig som är trygg och förtroendeingivande, van vid att ha många bollar i luften, duktig på att prioritera samt är prestigelös med en stark administrativ ådra.
Eftersom du kommer ha många kontaktytor, ser vi att du är social samt har en hög kommunikativ förmåga. Du är mycket bekväm i digitala verktyg som Microsoft Office och du är van att jobba i olika system. Du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Har du dessutom kunskaper i tyska är det mycket meriterande.
Om Lidl
Lidl startade som ett familjeföretag i Tyskland på 1930-talet i den lilla staden Neckarsulm i södra Tyskland, där vi fortfarande har vårt huvudkontor. Idag är vi Europas största och världens fjärde största företag inom dagligvaruhandeln. I Sverige samarbetar vi ofta med våra tyska kollegor såväl som med de andra Lidl-länderna. Det innebär ett värdefullt stöd och en konkurrensfördel som gör att vi kan fortsätta erbjuda det bästa till våra kunder.
Lidl är utsedd till Top Employer Europa och Top Employer Sverige för andra året i rad! Det oberoende institutet Top Employers Institute certifierar varje år världens bästa arbetsgivare.
"Vi är oerhört stolta över det arbete vi gör gemensamt för att vara en trygg och utvecklande arbetsgivare. Utmärkelsen från Top Employer är en bekräftelse på allt bra vi gör tillsammans. Lidls alla medarbetare är nyckeln till vår framgång. De är de som ser till att vi fortsätter utvecklas, och det är tack vare allt det fantastiska arbete som görs som bidrar till att vi ständigt växer. Med engagemang, kreativa lösningar, hårt arbete och glädje fortsätter vi att etablera Lidl som en attraktiv arbetsgivare att räkna med", säger Helena Erlingsjö, HR-direktör på Lidl Sverige.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
The Pace är en del av Wise Professionals, som är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Affärsområdeschef Johan Fernström (johan.fernstrom@thepace.se).
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot att höra från dig!