Executive Assistant till Ottobock i Solna

Executive Assistant till Ottobock i Solna

Arbetsbeskrivning

Ottobock är ett ledande varumärke på den ortopedtekniska marknaden. Vi erbjuder högkvalitativa, innovativa och tekniskt avancerade produkter och tjänster som hjälper människor att återställa och förbättra sin rörlighet och självständighet – Quality for life. I vår region, som inkluderar Norden och Benelux samt Aktiv Ortopedteknik, Respecta och Vigo, är vi fler än 700 anställda, och har en årlig omsättning på 110 MEUR. Genom vårt moderbolag, Ottobock SE & Co. KGaA, är vi verksamma på 51 marknader över hela världen med en omsättning på 1.000 MEUR.
Drivs du av att ha varierande arbetsuppgifter och att arbeta verksamhetsnära? Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig att ligga steget före och där du får ta ett stort eget ansvar? Är du dessutom en stjärna på kommunikation - då är du rätt person för oss! Du kommer att ha en nyckelroll inom företaget med många kontaktytor och tillsammans med andra kommer du få saker att hända.
Din framtida utmaning
Rollen är en traditionell VD-assistentroll där du stöttar VD och ledning, men i rollen ingår även en projektlednings-/internkommunikationsdel.
Arbetsuppgifterna innebär att stötta VD och ledningsgrupp med planering och genomförande av möten och beslutade aktiviteter - samt olika administrativa uppgifter såsom att ta fram presentationsmaterial, informationsutskick, nyhetsbrev m.m. Du kommer att koordinera och förbereda ledningsmöten, samt att bl.a. ansvara för agenda och protokollföring.
Du kommer därför att ha en övergripande bild av de aktiviteter som ledningsgruppen driver och du kommer vara spindeln i nätet och ha en viktig roll i att underlätta våra processer och föra arbetet framåt.
Ett annat av dina större ansvarsområden är företagets internkommunikation som sker i nära samverkan med vår marknads- och kommunikationsavdelning. Du kommer bland annat ha huvudansvar för vårt intranät där du kommer att utveckla och förbättra vårt informationsflöde. Vidare kommer du att driva och samordna olika projekt som kommer att variera över tid.
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder ett arbete med ett viktigt syfte: Du kommer att vara en del av att hjälpa personer med nedsatt rörlighet att behålla eller återfå sin rörelsefrihet och livskvalitet. Ottobock är ett stort globalt företag med många möjligheter. I den organisation där du ingår är vi drygt 400 medarbetare som alla gör skillnad och du får möjlighet att påverka dem.
Vi erbjuder ett utmanade, varierande och utvecklande arbete i ett bolag och en bransch under utveckling, vilket innebär att vår vardag präglas av förändring. Vi erbjuder dig en nyckelroll med omväxlande arbetsuppgifter. Arbetet sker i en internationell miljö med dagliga kontakter runt om i Europa och världen. För den som behärskar projektledning eller internkommunikation kan rollen användas som en språngbräda till andra ledande roller inom ett stort företag. Är du en stark administratör kan denna roll skapa möjligheter att arbeta bredare i företaget och ha en bra insyn i ledningsarbetet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillsättning enligt överenskommelse. Placeringsort är Solna, Stockholm. Resor förekommer till viss del.
Du kommer att rapportera till VD.
Din bakgrund/profil
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll där du tagit stort ansvar och arbetat med hög integritet och höga krav på leverans. Du har erfarenhet av att arbeta med kommunikation och har en fallenhet för det språkliga. Det är meriterande om du har någon form av utbildning inom kommunikation. Du är van att arbeta i Office-365 paketet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av projektledning eller projektarbete.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Som person är du prestigelös och har utmärkta sociala färdigheter som gör att du kan navigera mellan olika motparter, såväl inom som utanför organisationen. Du är ansvarstagande och självdriven och van att styra dina uppgifter och projekt hela vägen över mållinjen och sätter en stolthet i en bra leverans. Du är metodisk och är en god administratör och du är strukturerad i ditt arbetssätt.
Hur du ansöker
Låter det här intressant? Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast 20 mars 2022.
För att söka tjänsten, vänligen skicka CV och personligt brev till rekrytering@ottobock.se. Om du har frågor kring tjänsten, maila oss på samma adress.
Mer information om oss hittar du på www.ottobock.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ottobock Norrköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Postadress

Luntgatan 28
Norrköping, 60219

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024