OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Som vår nya Executive Assistant kommer du ha en dynamisk vardag med varierande arbetsuppgifter och med stor möjlighet att påverka. Du blir en naturlig go-to-person och förväntas förenkla vardagen och stötta vår VD samt delar av ledningsgruppen. Du får ett brett kontaktnät både internt och externt och kommer agera spindeln i nätet, driva och delta i projekt, koordinera möten, kalender, resor, agendor, utskick och events för styrelse och ledningsgruppen. Rollen innefattar administrativa uppgifter samt att koordinera interna och externa möten.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- Ansvara för VD och styrelsens agendor; koordinera och boka möten, planera resor och hantera utskick
- Assistera vid årsplanering och löpande planering av återkommande möten inom ramen för bolagsstyrningen
- Hantera rapporter, beställningar och diverse administration
- Arbeta i olika system och säkerställa struktur för informationshantering
- Driva förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde
Du rapporterar till vår VD. Detta är en perfekt roll för dig som gillar att jobba högt och lågt, driva projekt och som samtidigt tycker om att ta sig an nya utmaningar och lösa situationer som kan uppstå.
Vem är du?
Vi söker dig som är van att jobba självständigt i en dynamisk miljö som präglas av högt tempo och många kontaktytor. Du är prestigelös och har en god förmåga att själv prioritera din tid och se vad som behöver göras. Därtill plockar du snabbt upp saker som händer ad hoc, prioriterar om och tar snabb action. Du har god kommunikativ förmåga och har lätt för att behålla och skapa nya relationer. Därtill har du en stark administrativ förmåga. Du trivs som bäst när det finns mycket att göra och besitter en stor arbetskapacitet. Naturligtvis brinner du för att underlätta, informera och strukturera ditt och andras arbete samtidigt som du är nyfiken på att lära nytt. Din drivkraft är noggrannhet, proaktivitet, din positiva energi och ditt ansvarstagande i de arbetsuppgifter du tar på dig.
Krav för att söka tjänsten
- Genomförd gymnasieutbildning
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i större bolag
- Vana av att jobba i olika system och ha goda kunskaper i Office-paketet och Teams
- Mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt i svenska såväl som engelska
Följande är meriterande
- Eftergymnasial utbildning eller motsvarande
- Mångårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i större bolag
Om anställningen
Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid, 6 månaders provanställning
Om Sesol
Vi är en trygg partner för de som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.
Vi är idag över 900 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping, vi har också etablerat oss på 13 andra orter runt om i landet. Bland annat Kalmar, Helsingborg, Örebro, Södra Stockholm, Göteborg, Norrköping och Uppsala.
Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.
Välkommen in med din ansökan idag!