OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är Sweco?
Vill du ha ett jobb som gör skillnad? Då är du välkommen till Sweco. Den framtid som kan kännas avlägsen i resten av samhället är i högsta grad närvarande hos oss. Att ligga steget före är vårt jobb. Resultatet – allt ifrån rent vatten och varma hus till effektiva kommunikationer och moderna sjukhus – blir verklighet för de flesta andra först i framtiden.
Vi sätter ribban högt, men ser också till att du får förutsättningar att nå dit och mer därtill.
Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 16 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år.
Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 18,7 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.
Sweco har idag åtta olika bolag inom koncernen varav Sweco Sverige AB är ett av dem.
Här arbetar ca 5 600 personer med en omsättning på 7,2 miljarder.
Hur ser en vanlig dag ut?
Här kommer du att arbeta i partnerskap med VD för Sweco Sverige AB, Ann-Louise Lökholm, och fungera som hennes högra hand. Det är en snabbföränderlig värld som kräver ett arbetssätt där du hela tiden ligger steget före. Eftersom Ann-Louise inte är på plats i Stockholm varje dag behöver du ha ett stort eget driv och vanan av att mycket kontakt sker via digitala verktyg.
Ann-Louise team är stort och håller ett högt tempo. Ingen dag är den andra lik men vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer att vara:
· Arbeta med bolagets kort- och långsiktiga affärsplan för att strukturera och ansvara för ledningsgruppens årsplaneringen och mötesagendor
· Självständigt skapa olika underlag och presentationer till de forum VD är engagerad i
· Driva och medverka i varierande projekt
· Förmåga att använda och vidareutveckla de digitala verktyg som används för olika möten ex teamskanaler
· Samordna möten, inbjudningar och agendor i en komplex organisationsstruktur med en stor ledningsgrupp, 17 personer
· Hantera VD:s kalender samt boka resor, möten, luncher, kvittoredovisning och fakturahantering
· Arrangera events och konferenser
· Medverka vid assistentnätverksmöten och även arrangera mötestillfällen
· Övriga Ad hoc-uppgifter
Vem söker vi?
Vi söker dig som har arbetat som Executive Assistant i minst tio år i en eller flera större företag/organisationer och om du har en högskoleutbildning eller motsvarande ser vi det som ett plus.
Vi vill att du är en duktig projektledare som går igång på att driva saker i mål, stora som små.
Du är strukturerad, noggrann och har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska. Du är en teamplayer och en stark nätverkare. Du är trygg och modig som person och drivs av resultat.
Moderbolaget Sweco AB är ett börsnoterat bolag och tjänsten innebär att man regelbundet hanterar konfidentiell information så du har självklart en hög integritet. Du är även van att prioritera, har en stark problemlösningsförmåga och är uppmärksam på detaljer.
Du är en van användare av MS Office, Office 365, Sharepoint och Teams.
Vill du veta mer om tjänsten och hur du ska göra för att söka?
Läs vidare här. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start så snart som möjligt men det viktigaste är såklart att det blir rätt både för dig och för oss. Kontoret ligger på Gjörwellsgatan 22.
I den här rekryteringen samarbetar Sweco Sverige AB med the Pace.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.thepace.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen därefter kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.