Executive Assistant till vår kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu en framåtlutad och serviceminded Executive Assistant. Detta är ett konsultuppdrag på 4–6 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid med placering i kundens fina lokaler i Solna.

Ditt uppdrag

I rollen som Executive Assistant kommer din huvuduppgift vara att supportera, prioritera och organisera alla aktiviteter för Managing Director. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen som består av 11 medlemmar och du ansvarar för hela årshjulet kring ledningsgruppen. 



Här är ingen dag den andra lik och du erbjuds ett omväxlande arbete. Du kommer även att arbeta tätt tillsammans med kommunikationsteamet och de övriga admin kollegorna på siten för att säkerställa att de interna kommunikationsplanerna utvecklas och även genomförs. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en modern ledare som tror på kraften i starka team. Du kommer att kunna arbeta i ett globalt företag med en öppen miljö, där din input är högt värderad och uppskattad.

 Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

Kalender- och mailhantering för Managing Director.
Ansvara - och planera för den årliga möteskalendern för ledningsgruppen
Delta på ledningsgrupps- och andra interna/externa möten där du assisterar för att säkerställa uppföljning och åtgärdsplaner
Ansvara för att samordna genomförandet av intern kommunikationsplan
Arrangera och genomföra både live- och digitala evenemang
Dessutom har du möjlighet styra och vara involverad i engångsprojekt och initiativ
Övrig administration som hantering av utlägg, kvitton och avtal


Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll under minst tre år, gärna från en global koncern. Vi ser att du har intresse och förståelse för intern kommunikation och gillar du att själv skriva så är det ett stort plus. Du är van att hantera konfidentiellt material och du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Vidare har du en god teknisk förmåga och har tidigare arbetat med olika digitala plattformar såsom Officepaketet, Onenote och Sharepoint.

 

Som person söker vi dig som självständig tar dig an uppgifter och som är en naturlig ledare. Du är den som kommer ihåg allt och där inget faller mellan stolarna. Du är pålitlig, nyfiken och van vid att arbeta proaktivt och du har förmågan att alltid ha ett helikopterperspektiv över verksamheten och dess årshjul. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en koordinerande och administrativ ådra och är van att driva och äga dina frågor. Du är strukturerad och detaljorienterad och har en förmåga att snabbt bygga partnerskap i hela organisationen. Även om du inte vet hur en uppgift ska lösas så räds du inte att fråga din väg fram.

 Du vill alltid ligga steget före och på så sätt kunna underlätta för din omgivning. Ser du något som behöver fixas eller stödjas tvekar du inte att kliva in. Vidare har du en positiv attityd och bemöter alltid människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt, såväl kollegor som andra samarbetspartners.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Affärsområdeschef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se) och Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se)

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 7 april 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024