Executive Assistant till Vice President/CEO på Permobil

Arbetsbeskrivning

Om Permobil

Permobil founder Dr. Per Uddén believed that helping individuals achieve the greatest level of independence is a basic human right and, for over 50 years, that has been the driving force behind our innovative assistive technology. We are passionate about understanding our users’ needs and helping them live life to the fullest. We are a global leader in trusted healthcare solutions for power and manual wheelchairs, seating and positioning products, and power assist. Permobil is part of Patricia Industries, a subsidiary of Investor AB and is headquartered in Sweden. Permobil has 1600 team members in more than 15 countries around the world. For more information regarding the company’s storied history and complete product line visit permobil.com.



Din roll

I denna roll kommer du att vara ansvarig för att tillhandahålla exemplariskt stöd på toppnivå till VD och tillhörande koncernledning. Koncernledningen består av nio medlemmar över hela världen, bland annat från Asien, USA och Europa och därför är det önskvärt att du tidigare arbetat i en internationell miljö.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter:

Effektiv kalenderhantering för att maximera användningen av VD: s tidAnsvara för VD:s resebokningar (inrikes och utrikes) och tillhörande logistik så som transport, hotell, visum etc.Sätta agenda, planera, förbereda samt delta och föra protokoll i olika koncernledningsforumTa fram och skapa presentationsmaterial i PowerPointSamordna den årliga företagskalendern inklusive alla toppledningsforum. Detta kan ske i Sverige eller i andra tidzoner över världenSamordna styrelsemötenKvittoredovisning samt slutföra kostnadsrapporterÖvergripande ansvar för kontorsfunktionen. Ansvarig för att hantera hyresvärdar och leverantörer, hantera fastighetsrelaterade frågor.Nätverk och samarbete med andra assistenter inom InvestorAdministrativa ad hoc-uppgifter

Din bakgrund

Vi söker dig med några års erfarenhet från en roll som Executive Assistant på hög nivå i en snabbrörlig och internationell miljö. Dina tidigare erfarenheter har gjort dig trygg i rollen och du arbetar alltid lösningsorienterat med hög kvalitet gentemot företagets VD och ledning. För att lyckas i rollen talar och skriver du svenska och engelska obehindrat och är en god kommunikatör. Du är en van användare av Officepaketet och har erfarenhet från att ta fram presentationer i hög kvalité från PowerPoint. Det är viktigt att du har erfarenhet från att arbeta med digitala plattformar och kommunikationssystem. Vi anser det meriterande om du har erfarenhet av att rapportera i Nasdaq Directors desk.

Som person har du ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det med ett strukturerat arbetssätt och ett analytiskt sinne. Du har förmågan att prioritera, planera och möjliggöra både ditt eget och andras arbete. Som Executive Assistant har du lätt för att nätverka inom organisationen och har alltid ett positivt och trevligt bemötande mot likväl kollegor som externa parter. För att axla rollen är det viktigt att du har hög integritet då du arbetar under ledningens högsta förtroende. Ingen arbetsuppgift är för liten för dig och du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt. Slutligen är du van vid att snabbt ta beslut och har inga problem med att alltid ligga ”steget före” för att underlätta VD och koncernledningen vardag.

Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Permobil med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Clara Forsberg, clara.forsberg@thepace.se eller Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024