OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Executive Coordinator till Aros Kapital
På Aros Kapital är det enkelt att vara kund – både för våra inlåningskunder som våra företagskunder. Genom personlig service av våra medarbetare och moderna systemlösningar kan vi erbjuda finansieringslösningar i form av fastighetslån, företagslån, fakturaköp och leasing. Från samtliga kontor i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo eller London har vi medarbetare som drivs av engagemang, entreprenörskap, professionalism och gemenskap. Om detta stämmer in på dig – då finns det möjlighet att vara med vår resa framåt!
Vi söker nu en Executive Coordinator! I den här rollen kommer du arbeta med vår koncernledning och vara med i utvecklingen av bolaget och de strategiska diskussionerna.
Vad innebär rollen?
Som Executive Coordinator assisterar du koncernledningen genom att delta vid förhandlingar, ledningsmöten, föra protokoll och driva projekt – både på ledningsgruppsnivå samt egna. Du arbetar nära VD i både små och stora frågor. Inom ramen för ditt ansvarsområde ingår protokollföring, mötesbokningar, planering av resor såväl som research, analyser, presentationer och sammanställningar.
Exempel på arbetsuppgifter kan därför vara:
- Ta fram underlag inom företagets olika områden och marknader för rapport till vd samt styrelse
- Planera möten och föra protokoll
- Dokument och avtalshantering
- Stötta ledningsgruppen, både administrativt såväl som projektbaserat
- Koordinera, driva och följa upp olika informationsmöten, event, projekt och resor
- Stöd för administration, planering och framtagande av exempelvis presentations och kommunikationsmaterial.
- Administrativa uppgifter exempelvis utläggsredovisningar
Är du den vi söker?
Du har erfarenhet inom administration, antingen i en liknande roll och/eller en högskole- eller universitetsexamen inom relevant område. Däremot väger din personlighet och inställning tyngre, där ditt driv och din ambition blir utmärkande. Du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga både i tal och i skrift – på både svenska och engelska. Du är en fena på Microsoft 365 och ser inga problem i att använda office-paketet som ditt dagliga arbetsverktyg. Det är meriterande om du har fört protokoll tidigare, och har en förmåga att fånga upp det viktiga och väsentliga i möten och olika typer av sammanhang.
Vi tänker att du är en person som gillar när det sker oförutsedda situationer under arbetsdagen och du får dra nytta av din förmåga att se möjligheter där andra ser utmaningar som uppstår.
Vi tror också att du är grym på att parera mellan de viktigaste bollarna, likt en målvakt, för att kunna koordinera både projekt och mötesinbjudningar på ett smidigt sätt. Likaså har du en fingertoppskänsla när det kommer till att sålla bland information och fånga upp det allra viktigaste i sociala sammanhang. Att du är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer tror vi kan vara nyckeln för att lyckas i rollen.
Vad erbjuder vi dig?
Du erbjuds ett spännande arbete i en härlig fartfylld miljö där prestationer uppmärksammas och där både din och bolagets utveckling är viktig. Arbetet kan innefatta resor både inom och utanför Sverige.
Vi erbjuder förmåner så som ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, frukost och massage på jobbet. Vi välkomnar dig till vårt helt nybyggda kontor med fantastisk utsikt på 26:e våningen i Gårda i Göteborg där utmanande och roligt arbete varvas med mycket aktiviteter, härliga kollegor och en schysst företagskultur.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2 april men då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!