Executive Coordinator till HaleyTek AB, Göteborg

Arbetsbeskrivning

HaleyTek AB är ett nystartat joint venture mellan Volvo Cars och ECARX i nära samarbete med Google. Bolaget har bildats i syfte att skala upp utvecklingen av en ny plattform för ett Android-baserat infotainmentsystem.

År 2020 var Volvo Cars och Polestar de första biltillverkarna som introducerade infotainmentsystemet med Googles appar och tjänster inbyggt. Genom HaleyTek kommer utvecklingen av systemet att kunna påskyndas med målet att leverera högkvalitativ infotainment till fler bilar och maximera drivkraften att skapa fantastiska tjänster och appar till plattformens användare.

Vi har skapat en helt ny organisation under 2021 med kontor på Lindholmen i Göteborg. Just nu är vi ca 80 personer i bolaget varav 35 fastanställda och resterande konsulter. Inom det närmaste året planerar vi att dubblera vår personalstyrka.

Om tjänsten
I rollen som Executive Coordinator spelar du en nyckelroll inom bolaget. Om det är någon gång det klassiska begreppet ”spindeln i nätet” ska användas så är det här.

Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.

Du kommer ges stor möjlighet att själv få påverka din roll, men följande arbetsuppgifter är i nuläget identifierade:

• Koordinera och formulera internkommunikation. Se till att informationskanaler upprättas och fungerar, paketera budskap och underhålla innehåll i samtliga interna kanaler.
• Ta fram presentationer till bland annat styrelsemöten.
• Hålla information på sociala medier levande och spännande.
• Koordinera interna och externa aktiviteter/events.
• Supportera med visumansökningar, resekoordineringar etc.
• Agera kontaktperson för allmänna frågor till bolaget, ta emot leveranser till kontoret etc.

Vi söker dig som
brinner för service, administration och kommunikation. Du är en uppmärksam, ansvarstagande och självgående person som ser vad som behöver göras och får jobbet gjort.

Du är en god kommunikatör med ett stort intresse för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är duktig på att skapa innehåll på sociala medier och hålla kanalerna attraktiva och uppdaterade. Du har en eftergymnasial utbildning och talar/skriver flytande svenska och engelska.

Ordning och reda är ditt andra namn. Du är noggrann och strukturerad, men trivs samtidigt i en entreprenöriell miljö med mycket driv.

Vad vi erbjuder dig
Rollen som Executive Coordinator innebär en stor variation av arbetsuppgifter med goda möjligheter att själv påverka din roll. Du spelar en nyckelroll inom organisationen med många kontaktytor och får en plats i vår ledningsgrupp.

Du välkomnas till en platt, transparant och inkluderande organisation. Vi tror på att involvera våra medarbetare i högsta möjliga grad. Vi är en agil organisation med korta beslutsvägar som drivs av utveckling. Vi tror också på rak och tydlig kommunikation där alla får komma till tals. Vi har valt att sammanfatta detta i tre värdeord - Dynamiskt, Tryggt och Innovativt. Vi hoppas och tror att du som söker denna tjänst delar dessa värderingar!

Din ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Frida Garding Lindstrand 072- 333 01 49, frida.lindstrand@jerrie.se.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Sista ansökningsdag är den 15 oktober, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024