OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Division Next ingår i Posten Norge-gruppen, en nordisk post- och logistikkoncern som utvecklar och levererar integrerade lösningar inom post, kommunikation och logistik. Koncernen möter marknaden med två varumärken, Posten och Bring. Bring vänder sig till företagskunder inom post- och logistikområdet i Norden. Postenkoncernen har en årlig omsättning på 25 miljarder norska kronor och har drygt 12 000 anställda.
Division Next är en av fem divisioner och fokuserar på venturing och innovation. Målet är att etablera ett ekosystem inom ett antal olika vertikaler, såsom digital handel, hållbarhet, cirkulärekonomi, log tech mm. som skapar nya intäktsområden och en finansiell avkastning på venture investeringarna.
Om rollen
Som Executive Personal Assistant (EPA) är ditt primära uppdrag att bistå, förenkla och möjliggöra för Executive Vice President (EVP) att utföra sitt uppdrag vilket ställer krav på kvalificerad support och nära samarbete med honom samt övrig ledningsgrupp. Rollen innefattar även ansvar för workplace management där intresse för att fortsätta bygga och utveckla en god samarbetskultur inom bolaget är viktigt.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat
• koordinera ledningsgruppsmöten, ledarsamlingar samt övriga arrangemang
• huvudansvar för mailkorgen, bl.a. genom att svara på och följa upp mejl, sortera och ta action/delegera
• upprätta aktivitetslistor samt följa upp dessa
• fullt ägarskap över kalendern
• upprätta agendaförslag samt föra protokoll i Divisionens ledningsgruppsmöten, styrelsemöten och andra möten vid behov
• planera och boka resor samt bistå den övriga ledningsgruppen vid gemensamma möten och aktiviteter
• planera, koordinera och genomföra nordiska ledningsgruppsmöten
• event management internt och externt, stort som smått
• upprätta och följa upp EVPs årshjul (styrelsemöten, bolagsstämmor mm.)
• underhålla samt följa upp ledningsgruppens aktivitetsplaner
• ansvara för EVPs utläggsredovisning, körjournaler, reseräkningar mm.
• ekonomiadministration: ansvar för att kontrollera och attestera fakturor och andra utbetalningar för EVPs och ledningens räkning
• förbereda möten, säkerställa och sammanställa att korrekt information och material finns tillhands
• göra enklare Power Point presentationer
• generell kvalificerad support av olika karaktär
Inom ramen för Workplace management kommer du vara en del av Division Next-teamet med ansvar att driva vår "community" och bistå eller själv ansvara för att arrangera interna evenemang. Du blir en viktig kulturbärare och ansvarar för att onboardingprocesser går smidigt och att alla får accesser, arbetsverktyg och den information som behövs.
Du erbjuds
En tillsvidareanställning som konsult på Jurek Rekrytering & Bemanning. I detta konsultuppdrag kommer du att arbeta hos vår kund i ett uppdrag som förväntas starta omgående och inledningsvis pågå 2-3 månader framåt. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se.
Ansökan
I denna process samarbetar Division Next med Jurek Business Support. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig konsultchef felicia.pettersson@jurek.se eller researcher nina.hallin@jurek.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52