Executive/Personal Assistant till ägaren av Lindéngruppen

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

En unik möjlighet att arbeta i nära partnerskap med ägaren i en internationell företagsgrupp med en tydlig målsättning att vara världsledande och driva frågor om näringslivets omställning till ett hållbart samhälle. Du kommer i rollen som Executive/Personal Assistant arbeta med Lindéngruppens ägare och ansvara för att underlätta hennes administrativa behov.

Om företaget

Lindéngruppen är ett av Sveriges största familjeföretag med fokus på hållbar och långsiktig utveckling av industriföretag. I gruppen ingår Beckers Group, en global ledare inom färgprodukter för industriell ytbehandling, konstnärsmaterialtillverkaren Colart, det skotska textilföretaget Alex Begg och Höganäs AB, världens ledande tillverkare av metallpulver.

2020 omsatte Lindéngruppens bolag tillsammans cirka 16 miljarder kronor och hade 5 370 medarbetare i 28 länder. Lindéngruppen har sitt huvudkontor på Bruksgården i Höganäs.

Ägaren och Lindéngruppen har också ett stort samhällsengagemang som bland annat inkluderar Färgfabriken, Beckers konstnärsstipendium och Blekinge Tekniska Högskola.

Arbetsuppgifter

Som Executive/Personal Assistant arbetar du dedikerat gentemot Lindéngruppens ägare. Du ansvarar för all service kopplad till hennes administrativa behov och arbetar proaktivt för att underlätta så väl arbete som flyt i det dagliga livet. Du är även behjälplig i interna och externa projekt och events samt utgör ett administrativt stöd vid de löpande möten som äger rum under ett år.

Genom att förstå och vara del av det dagliga flödet i Lindéngruppens arbete kan du självständigt och proaktivt underlätta för ägarens arbete och se till att fokus kan riktas mot det som är viktigt. Du har en stor uppmärksamhet på detaljer och kan med integritet och diskretion hantera den information som du anförtros.

Du ska ha förmåga att kommunicera med ägarens nationella och internationella kontakter och relationer, inklusive med representanter i styrelserna i gruppens företag.

I rollen blir du del av ett team och får vackra Bruksgården i Höganäs som din arbetsplats. Arbetet ställer höga krav på tillgänglighet och flexibilitet.

Konkreta arbetsuppgifter:

·   Administrera och hantera kalender

·   Hantera ägarens korrespondens – läsa och skriva underlag till e-mails och brev etc.

·   Planera och boka resor och möten 

·   Utgöra ett administrativt stöd vid planering av löpande möten med styrelser, samarbetspartners och övrigt nätverk. Det administrativa stödet kan vara framtagande av kallelser, agendor och uppdatera deltagare löpande inför möten

·   Förbereda och sammanställa olika former av mötesunderlag och presentationer inför möten samt minnesanteckningar

·   Planera och arrangera vernissage och middag i samband med Beckers konstnärsstipendiumsutställning, i Stockholm och Höganäs

·   Bistå i hanteringen av den privata ekonomin i form av att betala räkningar, organisera försäkringar etc

·   Sköta kontakter med fastighetsförvaltare, hantverkare, leverantörer och hyresgäster för byggnader och bostäder

·   Stötta i professionella och privata arrangemang i hemmet. Bistå i planering av familjeumgänge och semestrar samt privata aktiviteter och åtaganden.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

·   Minst 5-10 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll som Executive Assistant/Chefsassistent, gärna inom finans, juridik eller diplomati

·   Mycket goda kunskaper i Officepaketet

·   Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift, kunskaper i franska premieras

·   Mycket god förmåga att kommunicera och interagera

·   Mycket goda administrativa färdigheter och stor noggrannhet är ett måste

·   Mycket god förmåga att ta initiativ och att förekomma olika händelser

·   Meriterande med eftergymnasial utbildning och grundläggande kunskaper inom ekonomi

För att trivas i rollen tror vi att du gillar att driva ditt eget arbete framåt och att du motiveras av nyfikenhet, med en lust att lära nytt och hitta smarta lösningar. Vi tror vidare att du är en person som trivs med administrativa arbetsuppgifter då du har förmågan att strukturera och planera ditt arbete väl. Vidare är du alltid noggrann och metodisk i ditt arbete.

Då arbetet innefattar dialog med olika parter så har du en god kommunikativ förmåga och vågar ta initiativ i dessa sammanhang. Det krävs en hög stresströskel och förmåga att samarbeta med andra. Du kommer behöva hantera olika typer av personer och relationer och hantera dessa med god förståelse och integritet. Du är alltid tydlig och transparent gentemot ägaren, håller vad som lovas, agerar professionellt och är affärsmässig i alla lägen. Du löser problem och utmaningar med ett stort lugn och flexibilitet.

En avgörande faktor för att lyckas leverera rollens syfte är att ständigt hålla sig à jour med ägarens kalender, vara noggrann och ha god kontroll.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper och vi ser gärna att du är strukturerad och organiserad med en hög grad av integritet. Vi tror också att du är prestigelös, flexibel och så trygg i dig själv att du är självgående och står upp för vad du tror på.

Vi kommer också att uppskatta din affärsmässighet, professionalism och goda kommunikativa förmåga. 

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar Lindéngruppen med The Pace. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Vi ser gärna att du är bosatt i nordvästra Skåne eller med pendlingsavstånd till Höganäs. Det finns viss flexibilitet att arbeta hemifrån.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Stephanie Grammenidis  Stephanie.Grammenidis@thepace.se. Vi kommer att titta på ansökningarna efter årsskiftet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Tack för ditt tålamod!

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 20 januari 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024