OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-
Är du en driven person som är redo att kick-starta din karriär och vara med på Lidls utvecklingsresa i Sverige? Söker du en ansvarsfylld och varierande roll där du får användning av din analytiska förmåga? Då är detta en tjänst för dig!
Din roll
I rollen som exekutiv assistent är din huvuduppgift att stötta kommersiella direktörens strategiarbete. Vår kommersiella direktör har ansvar för verksamhetsområdena Inköp, Marknad, Kampanjplanering, Kvalitet och Hållbarhet. Du deltar i olika aktiviteter relaterade till den dagliga verksamheten på den kommersiella avdelningen och arbetar vidare med varierande arbetsuppgifter så som:
• Planering och genomförande av interna och externa analyser relaterade till den egna verksamheten och dagligvaruhandeln i stort.
• Förberedelse inför såväl interna som externa möten samt utlandsbesök, skapande av presentationer och efterarbete.
• Stöttning i kort- och långsiktigt strategiskt arbete under året, bland annat personalplanering och finansiell planering.
• Driva egna avdelningsöverskridande projekt samt stöttning i projekt kopplat till exempelvis lansering av nya koncept och affärssatsningar.
• Samarbete med vår internationella organisation och andra länder i olika övergripande frågor relaterade till den kommersiella verksamheten.
Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen och gärna ett intresse för dagligvaruhandelns kommersiella delar. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Vidare har du:
• Lätt för att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter då du arbetar strategiskt såväl som ad hoc och du trivs med att arbeta i ett högt tempo.
• En god samarbetsförmåga, men du kan också självständigt organisera och planera dina arbetsuppgifter.
• Ett analytiskt arbetssätt och en god initiativförmåga.
• En positiv inställning och ”can do” attityd med en stor vilja att vara en del av förändringar.
• En vana av att arbeta i Officepaketet, främst Excel och Powerpoint.
• En god kommunikationsförmåga och du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska, i såväl tal som i skrift.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Även tyskakunskaper är meriterande då det är vårt koncernspråk.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och tillträde enligt överenskommelse.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Vill du vara med på vår resa?
Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär:
* Klicka på “Sök nu”
* Fyll i formuläret
* Bifoga CV samt personligt brev
Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Om Lidl
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. I stället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2023!