OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räknings söker vi en administratör med erfarenhet av arbetsledning för ett konsultuppdrag. Är du sugen på en ny utmaning i form av spännande och varierande arbetsuppgifter kan detta vara något för dig!
Om uppdraget
I rollen som exekutiv assistent ingår att stötta din avdelnings ledning i en mängd olika administrativa uppgifter, med främsta fokus att stötta avdelningschef. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Stödja avdelningschefen i prioritering av mötesbokningar och planering av möten, ”huvudansvarig för avdelningschefens kalender”.
- Planering och administration kring ledningsgruppens arbete, exempelvis upplägg/innehåll på ledningsgruppsmöten.
- Ansvara för genomförande av diverse projekt och förbättringsarbeten samt planera event.
- Vara behjälplig vid nyanställningar, on-boarding och off-boarding.
I rollen ingår även att vara operativ arbetsledare/teamledare av avdelningens sektionsassistenter. Detta innebär att du på daglig basis ansvarar för att leda och fördela de administrativa resurserna samt utarbeta effektiva arbetssätt tillsammans med övriga assistenter inom sektionen.
Som exekutiv assistent/ledningskoordinator ingår också att kommunicera kring och hålla ihop leveranser från avdelningens sektioner och i viss mån sammanställa dessa. I rollen ingår även att ha ett brett kontaktnät såväl inom avdelningen som med andra i liknande befattningar inom företaget.
Du kommer ingå i avdelningens ledningsgrupp. Du rapporterar till biträdande avdelningschef men stor del av det dagliga arbetet sker i nära samverkan med avdelningschef.
Start: 2022-04-11
Slut: 2022-09-30 med möjlighet till förlängning
Omfattning: 40h/vecka - heltid
Om dig
För att ta dig an denna roll ser vi att du har gymnasieutbildning och minst tre års erfarenhet av att arbeta som assistent och/eller koordinator. Du har även minst ett års erfarenhet från operativ arbetsledning.
Meriterande för detta uppdrag är även om du besitter utomordentliga kunskaper i svenska såväl i tal som skrift. Likaså om du har vana av att ta minnesanteckningar och sammanställa dokumentation från exempelvis utredningar. Meriterande är även om du har erfarenhet av att genomföra projekt eller förbättringsarbeten samt tidigare har jobbat inom offentlig verksamhet.
Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en digital intervju med oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos kunden.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11.
Vi ser fram emot din ansökan!