OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Exekutiv assistent till Lidl´s huvudkontor i Barkarby. Är du en initiativtagande och ambitiös person som drivs av möjligheten att få utvecklas i företaget? Vi söker nu dig som snabbt kan komma in och stötta den kommersiella direktören. Detta är en rekrytering med start omgående med 6 månaders provanställning.
Om företaget:
Lidl är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör företagets fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och Lidl gör det framgångsrikt, de växer snabbare än någon annan livsmedelskedja. Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2022 certifierad arbetsgivare.
Om rollen:
Arbetsuppgifter:
I rollen som exekutiv assistent är din huvuduppgift att stötta kommersiella direktörens strategiarbete. Vår kommersiella direktör har ansvar för verksamhetsområdena Inköp, Marknad, Kampanjplanering, Kvalitet och Hållbarhet. Du deltar i olika aktiviteter relaterade till den dagliga verksamheten på den kommersiella avdelningen och arbetar vidare med varierande arbetsuppgifter så som:
• Planering och genomförande av interna och externa analyser relaterade till den egna verksamheten och dagligvaruhandeln i stort.
• Förberedelse inför såväl interna som externa möten samt utlandsbesök, skapande av presentationer och efterarbete.
• Stöttning i kort- och långsiktigt strategiskt arbete under året, bland annat personalplanering och finansiell planering.
• Driva egna avdelningsöverskridande projekt samt stöttning i projekt kopplat till exempelvis lansering av nya koncept och affärssatsningar.
• Samarbete med vår internationella organisation och andra länder i olika övergripande frågor relaterade till den kommersiella verksamheten.
Vi söker dig som:
• Som har en akademisk examen och gärna ett intresse för dagligvaruhandelns kommersiella delar. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Vidare har du:
• Lätt för att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter då du arbetar strategiskt såväl som ad hoc och du trivs med att arbeta i ett högt tempo.
• En god samarbetsförmåga, men du kan också självständigt organisera och planera dina arbetsuppgifter.
• Ett analytiskt arbetssätt och en god initiativförmåga.
• En positiv inställning och "can do" attityd med en stor vilja att vara en del av förändringar.
• En vana av att arbeta i Officepaketet, främst Excel och Powerpoint.
• En god kommunikationsförmåga och du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska, i såväl tal som i skrift.
Låter det intressant?
Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37