OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du trygg i dig själv, rör dig vant bland management på högre nivå och är dessutom den där personen som lätt tar ansvar och ägandeskap för kontoret och den miljö du verkar i? Har du med dig några års erfarenhet som från att arbeta som Exekutiv assistent, gärna från storbolag och kan du svenska lika bra som engelska? Nu söker vi en empatisk, vass och strukturerad Exekutiv Assistent till vår kund Autolivs kontor på Lindholmen i Göteborg där du kommer att supportera Executive Vice President Global Supply Chain Management. Tjänsten är på heltid och du har möjlighet att planera din tid, dock är det viktigt med viss flexibilitet gällande arbetstiderna. Detta är ett initialt ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals, för rätt person är ambitionen att på sikt gå över anställning hos Autoliv.
Som exekutiv assistent / kontorskoordinator på Lindholmen-kontoret kommer du att stödja vice president samt supportera ytterligare några medlemmar inom management med bland annat resebokningar och mötesarrangemang. Vidare ansvarar du för att säkerställa att det är trivsamma lokaler för både medarbetare och besökare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Hantera och ansvara för Vice Presidents schema och kalenderbokningar, proaktiv planera och kunna prioritera i kalendern
· Samordna researrangemang och resplaner för samtliga
· Hantera inkommande e-post och telefonsamtal
· Förbereda inför möten med agendor, underlag samt mötesrum och lokaler
· Inköp av kontorsmaterial
Din Bakgrund:
För att axla rollen ser vi att du är en erfaren assistent, du är van vid ett högt tempo och att trivs med att hantera flera uppgifter parallellt, högt som lågt. Du har ett extremt flexibelt förhållningssätt och är lösningsfokuserad. Vidare är du proaktiv och tänker alltid på nästa steg. Du arbetar strukturerat och organiserat samt håller en hög service-nivå och har en väldigt god kommunikativ förmåga. Vidare har du hög integritet och van vid att hantera många olika situationer, alltid på ett professionellt sätt.
Du har mycket god erfarenhet av Office-paketet samt är van vid att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.
Om Autoliv
Autoliv is the worldwide leader in automotive safety and develops, manufactures, and markets airbags, seatbelts, and steering wheels to all leading car manufacturers worldwide. Autoliv has a superior global presence and operations in 27 countries. Each year, our products save more than 30,000 lives and prevent ten times as many injuries. Autoliv is a Fortune 500 company headquartered in Stockholm, Sweden and listed in Stockholm and New York. The company has 68 000 employees and sales around 7,5 BUSD.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Ansvarig för rollen är Konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!