Expansion Manager – Revelopment Consulting, Stockholm

Expansion Manager – Revelopment Consulting, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Revelopment Consulting AB är den externa etableringsavdelningen som erbjuder expertrådgivning, utifrån ett helhetskoncept som anpassas efter varje enskilt företags särskilda förutsättningar och behov. Företagets uppdragsgivare är baserade eller vill etablera sig på den nordiska marknaden. Revelopment Consultings affärsidé är att de ska vara en marknadsorienterad och eftertraktad partner till de detaljhandelsföretag som vill expandera, avveckla, omlokalisera och genom hyresförhandlingar kostnadseffektivisera sin butiksportfölj i Norden.

Revelopment startades av John Larsson 2010. Idag består företaget av Consulting, Real Estate och Construction, Consulting är den största delen.
 
Sedan starten 2010 har Revelopment ansvarat för över 150 nyetableringar och 300 hyresförhandlingar åt stora och framgångsrika butikskedjor i Norden. Företaget arbetar långsiktigt och många av uppdragsgivarna har funnits med sedan starten. Revelopment är ett fullservice företag inom etablering som hjälper företag att skapa etableringsplaner för nya butiker, att bygga upp nya butiker, att omförhandla och följa upp hyreskontrakt, och vid behov avveckla samt riva och återställa butiker. Revelopment har också ett brett kontaktnät bland de stora nordiska fastighetsägarna och ett gott renommé i branschen, vilket kommer kunderna till godo. Tack vare Revelopments storlek och deras nischade verksamhet kan företaget alltid ge sina kunder insiktsfull och personlig service. 
 
 Revelopment växer i en hälsosam takt och har nu beslutat att starta upp ett kontor i Stockholm.
 
Vi söker nu en Expansion Manager som vill starta upp, driva och utveckla detta kontor.
 
Vi vill att du är en utåtriktad, resultatfokuserad och självgående person med gedigen erfarenhet av retailbranschen?
 
Som Expansion Manager på Revelopment Consulting ansvarar du för hela etableringsprocessen, från att identifiera och attrahera nya lägen och uppdragsgivare till att skriva kontrakt. Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av:
 
Nyetablering av butiker
Omförhandling av befintliga hyreskontrakt
Avveckling av butiker
Kommunikation med befintliga samt nya potentiella uppdragsgivare
 
Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av en roll med samma typ av arbetsuppgifter och ansvar, gärna från retailbranschen. Du har förhandlingsvana samt förmågan att analysera och hantera siffror och samband. Vidare vill vi gärna att du har du relevant högskola/universitetsutbildning, behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper inom Office-paketet
med betoning på Excel. Som person är du orädd, driven och noggrann med förmågan att arbeta självständigt. Du är ambitiös med ständig vilja att utvecklas, prestationsinriktad och lösningsorienterad samt har ett stort engagemang i det du gör. Du trivs med att arbeta i högt tempo, är kommunikativ och positiv.
 
Du är placerad på företagets kontor i centrala Stockholm, resor i övriga Sverige och i övriga Norden ingår i tjänsten.
 
För att söka denna utmanande och utvecklande tjänst i ett entreprenörsdrivet företag under stark positiv utveckling går du in på Future Managements hemsida www.futuremanagement.se. Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post.
 
Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rolf Lindgren, 070-513 66 94 på Future Management.
 
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rolf Lindgren
0705136694
Alexander Lindgren
0727407998
Titti Bergholtz
070-827 11 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Future Management
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2020
  • Ansök senast: 6 april 2020

Besöksadress

Erik Dahlbergsallén 15
None

Postadress

Erik Dahlbergsallén 15
Stockholm, 11520

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024

29 maj 2024