OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adven/Värmevärden är en ny energikoncern vars gemensamma resa mot att bli den ledande aktören inom hållbara energilösningar påbörjades under 2020. Tillsammans levererar våra 520 medarbetare hållbar fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag cirka 350 anläggningar i Norden och Baltikum.
Välkommen till ett företag med utveckling i sikte! Här får du som Inköpare en viktig roll i att säkerställa att man på ett effektivt sätt bidrar till en positiv framtid för företaget.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om tjänsten
Du kommer att ansvara för de verksamhetsnära inköpen ofta kopplat till den operativa verksamheten och underhållet i Sverige. I tätt samarbete med anläggningarna arbetar du för att stötta dem i de löpande behov som uppstår. Du vägleder kring de befintliga ramavtal som finns inom olika områden och när behov uppstår ansvarar du för anbudsprocessen kring att ta fram nya kontrakt.
Du gör leverantörsuppföljningar och säkerställer att uppställda villkor efterlevs. Givetvis agerar du även om det uppstår kvalitetsbrister och reklamationer. En viktig aspekt av ditt arbete är att kontinuerligt utvärdera effektiviteten i avtalen, med avseende på olika nyckeltal.
Du kommer att ha kontakt med leverantörer men också ha många interna kontaktytor både på anläggningarna och med andra delar av inköp.
Övriga kollegor i inköpsteamet sitter i Finland där också din chef finns. Som en del av inköpsfunktionen deltar du aktivt i utvecklingen av inköpsprocessen där fokus bland annat är att säkerställa kostnadseffektivitet utifrån olika variabler, leverantörsbedömningar och uppföljningar.
Givetvis agerar du även bollplank till organisationen i andra inköpsrelaterade frågor.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning och en god kännedom om inköpsprocessen och uppföljning kopplat till den. Du har några års erfarenhet av inköp mot industriell verksamhet och är van vid avtalstolkning och förhandling.
Du driver självständigt dina uppdrag med ett tydligt fokus på resultat och deadline. Din kommunikativa förmåga är god och som den lagspelare du är bidrar du till en positiv stämning i gruppen och på arbetsplatsen.
Som person är du sannolikt analytiskt lagd, föredrar ett strukturerat arbetssätt och har förmågan att växla mellan detalj- och helhetsfokus. Du är en van IT-användare och har erfarenhet från arbete i affärssystem.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02