OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rättssekretariatet, Utbildningsdepartementet
Söker du ett spännande och variationsrikt arbete mitt i händelsernas centrum? Har du flera års erfarenhet av att ge kvalificerat administrativt stöd och tycker du om att arbeta med höga krav på kvalitet och service? I så fall tror vi att du kommer trivas hos oss.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som expeditionschefsassistent har du en central roll på departementet. Du arbetar nära expeditionschefen, men också nära rättschefen och chefen för rättssekretariatet. I arbetet ingår att upprätta ärendeförteckningar inför regeringssammanträden, hantera administrationen inför beredningar med statsråden, föra departements protokollsbok och bistå med kvalificerat administrativt stöd, inklusive it-stöd, till både chefer och medarbetare. Arbetsuppgifterna är omväxlande och projektledande ansvar kan förekomma. I arbetsuppgifterna ingår också att ta fram och uppdatera styrdokument och rutiner. I arbetet ingår många interna och externa kontakter. Du kommer att arbeta mycket nära de andra assistenterna vid rättssekretariatet, som en del av ett team, där ni stöttar och vid behov ersätter varandra. Du kommer t.ex. hjälpa till med departementets praktiska hantering när det gäller utfärdande av lagar och förordningar. Du kommer att ingå i departementets nätverk för assistenter, där du tillsammans med dina kollegor får möjlighet att utveckla det administrativa stödet på departementet. Periodvis kan arbetet vara intensivt.
Läs gärna mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och flera års erfarenhet av relevant kvalificerat administrativt arbete i offentlig sektor. Du har erfarenhet av att utveckla administrativa rutiner och arbetssätt, vana av att ta fram och bearbeta texter samt mycket goda IT-kunskaper, inklusive god kännedom om Officepaketet och Adobe Acrobat. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du dessutom relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis paralegalutbildning, erfarenhet av administrativt arbete i Regeringskansliet, erfarenhet av projektarbete samt goda kunskaper i Sharepoint (DHS), anser vi det meriterande.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen som expeditionschefsassistent hos oss behöver du vara stabil, tycka om att ge god service, vara flexibel och ha en god samarbetsförmåga. Som person ser vi också att du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt och att du tycker att det är viktigt att leverera med hög kvalitet. Du är dessutom initiativtagande och har ett gott omdöme.
Övrigt
Tjänsten avser ett vikariat på ett år.
Tillträde enligt överenskommelse.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Sofia Almqvist som är biträdande enhetschef, på 08-405 30 56. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga kontaktpersoner är Karin Flemström för Saco och Karina Åbom-Engström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Sofia Almqvist som är biträdande enhetschef, på 08-405 30 56. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga kontaktpersoner är Karin Flemström för Saco och Karina Åbom-Engström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 april.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Utbildningsdepartementet ansvarar för frågor som rör förskoleverksamhet, förskoleklass, grundskola och övriga obligatoriska skolformer, skolbarnsomsorg, gymnasieskola, vuxenutbildning, folkbildning, universitet och högskola, forskning och studiefinansiering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35