OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningsrätten i Göteborg är en av Sveriges största domstolar med cirka 250 medarbetare. Vår främsta uppgift är att lösa tvister mellan enskilda och myndigheter. Domstolen har sex dömande avdelningar där var och en av dessa har en huvudinriktning mot något av de stora rättsområdena – migrationsrätt, skatterätt eller socialförsäkringsrätt.
Hos oss erbjuds du möjlighet att arbeta i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter. Du arbetar tillsammans med positiva, kunniga och drivna medarbetare. Miljön karaktäriseras av förtroende och engagemang. Förvaltningsrätten bedriver ett fortgående kvalitets- och utvecklingsarbete där du kan delta i utvecklingen av verksamheten. Som medarbetare på förvaltningsrätten har du även goda möjligheter till kompetensutveckling.
Förvaltningsrättens värdeord är rättssäkerhet, kompetens och hänsyn.
Verksamheten bedrivs i trevliga och moderna lokaler i centrala Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Som expeditionsvakt/ordningsvakt arbetar du inom servicefunktionen som är en del av den administrativa avdelningen. Din viktigaste uppgift är att tillsammans med dina kollegor ge mycket god administrativ service såväl externt som internt. Du ansvarar bl.a. för tekniken i förhandlingssalarna, larmsystem och in- och utpasseringssystem. Som expeditionsvakt ska du hjälpa besökare tillrätta och svara på frågor. Du sköter den löpande interna servicen som innefattar allt från posthantering, kopiering och lokaltillsyn till inköp av material och kontakter med fastighetsägare. Du ser till ordningen och säkerheten i domstolens lokaler och du har en viktig uppgift som ordningsvakt.
KVALIFIKATIONER
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetet kräver hög stresstålighet, god fysik och utpräglad ansvars- och servicekänsla. Du ska kunna hantera många frågor samtidigt med gott bemötande. Vi värdesätter att du är noggrann och har ett gott omdöme. Du tycker om och har lätt för att samarbeta samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt. Du är engagerad, drivande och har stor förmåga att ta egna initiativ.
Du har utbildning motsvarande gymnasium och en hög IT-och teknikmognad. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt behärskar engelska. Innehav av B-körkort är ett krav. Om du inte har ordningsvaktförordnande kräver tjänsten att du genomgår en sådan utbildning.
Vi ser gärna kvinnliga sökande då samtliga ordningsvakter i dag är män.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef och arkivarie Maria Kahn
031-732 70 67
Föredragande jurist Isa Blom (JUSEK)
031-732 73 12
Domstolshandläggare Åsa Ström (ST)
031-732 70 89
Administrativ direktör Liselotte Tagaeus
031-732 71 27
Föredragande jurist Åsa Einer (Jusek)
031-732 71 84
HR-specialist Cecilia Senderot
031-732 73 28
Handläggarchef Carola Hansson
031-732 72 25
Handläggarchef Maria Ekblad
031-732 70 98
Rekryteringskonsult Mikaela Jahreskog
Rekryteringsassistent Sarah Börjesson