OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och söker nya utmaningar? Vi på Experis söker nu dig som vill bli en del av vårt konsultteam i Stockholm och arbeta på uppdrag som ekonomiassistent. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta på spännande uppdrag på flera eftertraktade arbetsplatser. Det här är en tjänst för dig som trivs med att arbete i en föränderlig miljö, där du för möjligheten att utvecklas på olika uppdrag!
Arbetsbeskrivning
Genom att bli en dela av vårt konsultteam får du tillgång till spännande tjänster inom ekonomi på flera eftertraktade arbetsplatser. I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bokföring och ekonomisk redovisning. Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag och behov från kunden, men du får alltid en mer detaljerad arbetsbeskrivning i samband med ett specifikt uppdrag.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
* Löpande bokföring
* Redovisning av in- och utbetalningar
* Fakturahantering
* Kontoavstämning
* Övriga administrativa arbetsuppgifter som tillhör en ekonomiavdelning
Din profil
Vi söker dig som är social, initiativtagande och positiv och inte rädd för att göra fel. I rollen som konsult är det viktigt att du är prestigelös samt trivs med att jobba i en varierande och utvecklande roll. Du är noggrann, självgående, ansvarsfull och strukturerad och tar dig gärna an arbetsuppgifter med en positiv inställning.
För att bli framgångsrik i rollen som ekonomiassistent ser vi att du har en utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Du är van vid att arbeta i ekonomisystem och har goda kunskaper i Excel. Då vi har kunder som har både svenska och engelska som arbetsspråk är det viktigt att du behärskar båda språken i såväl tal som skrift.
Vad kan Experis Finance erbjuda dig?
Vi ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Ansök genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatspecialist Åsa Hermann på asa.hermann@se.experis.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi