OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom Finance, IT, Engineering, och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över
För längre uppdrag hos kund i centrala Stockholm söker vi omgående en Processägare. Som Processägare (Process Lead) arbetar du i företagets nordiska Ekonomi & Finans-enhet. Avdelningens främsta uppgift är att kvalitetssäkra, utveckla och supportera de finansiella processerna inom företaget i hela Norden. Den transaktionsbaserade ekonomileveransen sker från outsourcingpartners. Avdelningen består idag av fjorton personer, och uppdraget som Processägare Order-to-Cash ingår i en grupp om tre Process Leads som alla rapporterar till chefen för avdelningen.
Arbetsbeskrivning
Rollen innebär att man ansvarar för "Order-to-Cash" processerna i Norden och driver kontinuerligt processförbättringar och effektiviseringar. Detta innebär bland annat att man upprättar och äger sin "road map" för förändringsinitiativ och projekt, samt att man definierar "best practice" såväl nationellt som nordiskt samt säkerställer att processerna dokumenteras och följs upp enligt SOX och gällande legala krav.
Man arbetar tätt tillsammans med en del leverantörer och man har också rollen som kravställare mot dessa. Projektledning och medverkan i projekt kommer att tillhöra vardagen och rollen innebär också möjligheter att delta i europeiska såväl som globala forum i syfte att förädla våra finansiella processer och system.
Rollen innebär även ansvar för budget, prognos och resultatuppföljning.
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Heltid
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning och minst några års relevant arbetslivserfarenhet. Du har ett gediget intresse för processer och god förståelse för de ekonomiska flödena. Du är en van användare av ekonomisystem och tycker att man så långt det är möjligt använder IT som stöd för effektiva processer. Då rollen innebär internationella kontakter är det oerhört viktig att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vi ser gärna att du har erfarenhet från större bolag med processer av mer komplex art, är du dessutom van att jobba mot en eller flera outsourcingpartners är du särskilt intressant för oss.
Som person är du självgående och driftig med god förmåga att prioritera och strukturera. Du hanterar både detaljer och helhetsperspektiv och har en utvecklingsinriktad inställning till arbetet. Om du är en teamplayer som motiveras av högt tempo, många interna respektive externa kontakter samt inte minst humor och värme kommer du att trivas hos oss.
Vad kan Experis Finance erbjuda dig?
Om du är attraherad av att arbeta på ett framgångsrikt internationellt bolag med höga medarbetarindex kan vi erbjuda dig ett intressant och stimulerande arbete där du får arbeta både operativt och strategiskt. Företaget är en modern arbetsgivare där vi värdesätter våra medarbetare och vill se dem växa och utvecklas. Stämningen kollegor emellan är mycket god och kännetecknas av tilltro, respekt och hög ambitionsnivå. Tar du steget över till oss vågar vi lova att du kommer att känna dig utmanad, sedd och mycket uppskattad. Bered dig på ett arbete som kräver en rejäl dos diplomati, "smartness" och förmågan att förklara det svåra på ett enkelt sätt.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor om uppdraget eller rollen som konsult hos Experis Finance, är du välkommen att kontakta ansvarig Kandidatspecialist Zara Karlsson via mail
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson