OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Som Onsite Supporttekniker kommer du att arbeta inom det lokala IS & T organisation som idag ansvarar för supporten för klienterna och en del underhåll av infrastrukturen. I rollen kommer du att arbeta med att besvara supportärenden i ärendehanteringssystem samt även i dialog med kunder och den globala IS & T organisation.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna innebär allt rörande support t ex:
• Ny- och ominstallation av hård- och mjukvara på PC, samt kringutrustning.
• Klientsupport på Windows klienter.
• Klientsupport på mobiltelefoner samt SmartPhones.
• Felsökning av hårdvara och mjukvara.
• Felsökning av nätverk och VPN.
• Felsöka och avhjälpa fel, utföra mjukvarudistribution, installation/konfiguration utav diverse programvaror, installation/konfiguration utav tillbehör kopplade till PC’n/användaren
Arbetet sker på plats i våra lokaler i Stockholm, Västerås, Växjö och Norrköping. En hel del utav supporten sker också via fjärrstyrning och på så sätt hjälper vi kunderna på distans.
Din bakgrund
• Du har ett par års erfarenhet av att ha jobbat med teknisk support
• Utbildning inom IT på gymnasienivå eller motsvarande.
• Goda kunskaper inom PC hårdvara , skrivare, samt tillbehör.
• God vana av att arbeta i en Windows miljö, Microsoft Office, Microsoft Lync/Office Communicator.
• Goda tekniska kunskaper om Windows XP, Windows 7, MS Office 2010, Outlook, mobiltelefoner, trådlösa nätverk, LAN, andra tillbehör och ärendehanteringssystem.
• B-körkort
Vem är du?
Vi vill att du ska ha erfarenhet av att bemöta människor inom ramen för en serviceroll och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. I rollen är det viktigt att du har ett stort kundfokus och är serviceinriktad. Som person är du utåtriktad, social, och bra på att samarbeta. För att passa i rollen ska du kunna arbeta i ett högt tempo och hantera stressiga situationer på ett bra sätt. För att du skall kunna göra ett bra jobb behöver du också vara van att dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Kontaktperson
Vid frågor om tjänsten kontakta Jenny Järgren på Experis IT, telefon 070-255 71 43 eller jenny.jargren@se.experis.com. Du ansöker till tjänsten endast via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se. Urval kommer att ske löpande sök därför tjänsten så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82