Experis IT söker First line/ 1st line Supporttekniker!

Experis IT söker First line/ 1st line Supporttekniker!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för IT och problemlösning och vill framåt i din karriär? Har du tidigare arbetat i Helpdesk? Vi på Experis IT söker just nu konsulter att arbeta som 1st line Supporttekniker ute hos våra kunder. Vill du bli en av våra fantastiska IT-konsulter och få chansen att arbeta i en utvecklade och stimulerande miljö? Du är varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I din roll som First Line/Helpdesk Support får du jobba med problemlösning och hjälpa slutanvändare med deras problem. Arbetsuppgifterna varierar och ingen dag är sig lik. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära:

* Felsökning av nätverk
* Hjälpa slutanvändare med IT relaterade problem via telefon och mail
* Identifiering av hårdvaruproblem
* Skapa/ta bort användarkonton samt administrera behörigheter

Du får jobba i ett team bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper. För den som vill mycket finns här goda utvecklingsmöjligheter i och med företagets storlek.



Vem är du?

För denna tjänst söker vi efter dig som har ett stort IT intresse och vill utvecklas i din First line/ Helpdesk Support roll. Du har lätt för att prata med andra människor och brinner för att hjälpa till där din kompetens behövs. För att lyckas i denna roll tror vi att du är service minded och tycker om när mycket händer. Du kommer att jobba med ett härligt gäng med stora utvecklingsmöjligheter!

För att vara rätt person till rollen som 1st line supporttekniker ser vi att du har:

* Minst en gymnasieutbildning inom IT/teknik.
* Tidigare erfarenhet av arbete inom Helpdesk, IT Support, First Line eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
* Vana av att arbeta med Microsofts produkter
* Goda kunskaper i Active Directory
* Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska

Om Experis IT

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com



SEO: Helpdesk, first line, 1st line, Supporttekniker, IT Support

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024