OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis söker nu dig som vill jobba som second line supporttekniker hos vår uppdragsgivare inom försäkringsbranschen. Tjänsten innebär att jobba i ett sammansvetsat team och supportera företagets interna användare. Låter detta intressant? Välkommen att söka!
Ort: Stockholm
Start: Omgående
Omfattning: 100 %
Arbetsbeskrivning
Du kommer att få jobba brett, med både first- och second line-support där du fördelar, prioriterar, felsöker och löser inkommande IT-ärenden enligt de processer och rutiner vi har. Ärenden kommer in via ärendehanteringssystem, telefon eller genom personliga besök hos oss. Utöver ärendehanteringen har servicedesk också ett stort ansvar för administration av olika IT-system, onboarding och offboarding samt behörighetsadministration. Du kommer också får vara delaktig i att utveckla verksamheten tillsammans med resten av gruppen.
Din profil
Du har god erfarenhet av att arbeta som supporttekniker eller motsvarande roll i en Microsoftbaserad miljö. Har du en utbildningsbakgrund inom IT är det ett stort plus. Du bör även ha erfarenhet av administration i Active Directory och förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya IT-miljöer. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person har du lätt för att se helheten, planera, prioritera aktiviteter, nyfiken, drivande och självgående samt duktig på att förstå andra kollegors frågeställningar. Du behöver ha kunskap i Microsofts standardprogramvaror samt ett genuint intresse för IT och att utveckla din kompetens inom övriga områden och verktyg.
För att klara jobbet ser vi att du:
* Är serviceinriktad och lyhörd för användarnas behov samt har lätt för att kunna sätta dig in i deras frågeställningar och problem
* Är utåtriktad, kommunikativ och positivt inställd till förändringar
* Är en god administratör, har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att arbeta med tekniska problem
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
* Active directory
* Microsoft Exchange server och klient
* Behörighetsadministration i Windows filsystem
* Easit ärendehanteringssystem
Att vara konsult hos Experis
Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.
På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.
Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.
Ta nästa steg i din karriär med Experis Career Accelerator?
Ta reda på hur du kan höja din kompetens för att nå drömjobbet. När du ansöker till en tjänst hos Experis får du tillgång till vår Career Accelerator som erbjuder kostnadsfria digitala kurser baserat på din aktuella kompetens och framtida ambitioner. Testa din profil och se vad som krävs för att nå dina mål. Läs mer om Experis Career Accelerator.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på philip.erlandsson@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi