OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann person som brinner för struktur och planering? Experis Finance söker just nu en Bid Manager för Bombardier i Stockholm. Du arbetar som projektledare och ansvarar för Bombardiers anbudsprocess. Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och drivs av att arbeta mot deadlines! Låter det som ett jobb för dig? Tveka inte att ansöka redan idag!
Bombardier är en kanadensisk tillverkare av flygplan och tåg. Huvudkontoret ligger i Montréal och totalt är 65 400 personer anställda inom koncernen som har två delar: Aerospace och Transportation.
Om uppdraget:
Anställningsform: Konsultuppdrag
Period: 7 Jan 2019 - 30 Juni 2019 (Med chans till förlängning och anställning hos Bombardier)
Placering: Liljeholmskajen, Stockholm
Som Bid Manager projektleder du arbetet med Bombardiers anbud, från kvalificering av upphandlingsunderlag tills dess att avtal är skrivet. Som Bid Manager fungerar du som centralt affärsstöd där du tillhandahåller en professionell och serviceinriktad support i affärs-, anbuds-, förhandlings- och avtalsfrågor inklusive rådgivning vad gäller prisstrategi och taktik. Du utför även riskanalyser, kontrollerar leveransscheman, planerar resurser, mm.
Vem är du?
Till denna roll söker vi dig som har erfarenhet från anbudsarbete, upphandling och/eller kvalificerad försäljning. Till jobbet som Bid Manager lägger vi stor vikt vid dig som person, och ser att du antingen är nyexaminerad från din utbildning eller mer erfaren som projektledare / bid manager och van vid samt trvis i en roll där du får arbeta "hands on". Som person är du självgående, driven, strukturerad, noggrann samt har ett gott öga för detaljer.
Vidare har du goda datorvanor och en av dina främsta styrkor är att skriva och producera välformulerade och professionella underlag på både svenska och engelska. Din förmåga att prioritera och organisera är god och du arbetar effektivt för att möta korta deadlines med bibehållen kvalitet
Som Bid Manager arbetar du i projektform varpå din förmåga att skapa goda relationer blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Gott omdöme och förmåga att agera självständigt är andra viktiga egenskaper likväl som sinne för detaljer och analys. Är du rätt person för oss tror vi att du har ett lyhört förhållningssätt, är kundorienterad och har stort fokus på affären.
Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.
Experis verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Ansökan:
Vi kan tyvärr inte ta emot din ansökan via mail, för att ansöka till tjänsten registrerar du ditt CV via ansökningsfältet genom denna annons.
Urvalsprocessen sker löpande, det är därför viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor angående konsultrollen är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Camilla Forssberg på Camilla.Forssberg@se.experis.com eller 08-736 19 23.
Välkommen med dig ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20